[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.8

Zyskaj dobrą pamięć na długie lata

Naukowcy z American Academy of Neurology udowodnili, że Ty i Twój mózg jesteście o 50% bardziej narażeni na problemy z pamięcią niż na przykład ta, no wiesz... Jak właściwie było jej na imię? Sprawdź jak poprawić pamięć, by służyła Ci jeszcze długo i bezawaryjnie.

dysk twardy - dobra pamięć fot. mike mols, 2014, shutterstock.com
1. Uprawiaj seks

W „Journal of Neuroscience” czytamy, że seks co najmniej dwa razy w tygodniu poprawi Twoją pamięć. To dzięki pozytywnemu wpływowi na mózg oksytocyny – hormonu, który wydziela się po seksie.

2. Rozciągaj stawy

Niemieccy naukowcy udowodnili, że na poprawę pamięci może wpłynąć joga. I to wcale niekoniecznie jakaś tam wyczynowa, tylko zwykłe ćwiczenia rozciągające dla początkujących, które możesz sobie zrobić podczas oglądania TV.

REKLAMA

3. Rób trening siłowy, unikniesz demencji

Trzy godzinne wizyty w siłowni tygodniowo zabezpieczą Cię przed demencją – twierdzą badacze. Najlepsze rezultaty przynosi sesja złożona z 40-minutowego treningu siłowego i 20-minutowego cardio o wysokiej intensywności.

4. Sprawdzaj swoją wiedzę

Jeździsz do pracy komunikacją miejską? Zamiast tępo gapić się w okno, pobierz na telefon aplikację z quizem, na przykład poczciwych „Milionerów”. Naukowcy z Purdue University wykazali, że fani takiej zabawy mają lepszą pamięć.

5. Rób cardio 

Badania na University of Illinois dowodzą, że u osób, które przez rok wykonują ćwiczenia aerobowe, o ok. 2% powiększa się hipokamp – część mózgu odpowiedzialna za pamięć. Wystarczył szybki 30-minutowy spacer 3 razy w tygodniu. Proste!

6. Jedz owoce i gorzką czekoladę

 Badania na University of Nottingham dowodzą, że epikatechiny – roślinne polifenole – są kluczem do naszego banku pamięci. Najlepszym źródłem tych fantastycznych antyoksydantów są czarne jagody, winogrona, cytrusy i ciemna czekolada. Staraj się zjeść codziennie co najmniej dwie porcje. 

MH 06/2013

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij