[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.7

Co jeść, aby być zdrowszym - domowe sposoby na dolegliwości zdrowotne

Nie wszystkie problemy zdrowotne wymagają wizyty u lekarza, a czasem zamiast sięgać do apteczki, lepiej zajrzeć do lodówki, aby pozbyć się dolegliwości. Oto 9 prostych rozwiązań, dzięki którym szybko odczujesz wyraźną różnicę.

fot. Anyka 2009/shutterstock.com
Organizm to sprytna bestia - potrafi upomnieć się o swoje. Zwykle w mało delikatny sposób, ale czy ma inne wyjście,s koro najczęściej nie zwracasz uwagi na to, co stara Ci się powiedzieć? Z niektórymi problemami możesz sobie łatwo poradzić, wprowadzając drobne zmiany w codziennej diecie. Oto dziewięć prostych rozwiązań, dzięki którym Twoje ciało przestanie wysyłać sygnały alarmowe.

Stawy: bolą cię, choć nie masz grypy ani kontuzji

Gdy bóle są mocne i częste, spotkaj się z ortopedą, by wykluczyć poważne schorzenia. Jeśli bolą Cię stawy kolanowe, mogą to być mechaniczne uszkodzenia łąkotki i wiązadeł. Niezależnie od tego, jedz więcej ryb morskich. Kwasy z rodziny omega-3 dobrze wpływają na chrząstkę, dzięki czemu zmniejszają się tarcia w stawach, mogące powodować ból. Kwasy te poprawiają zakres ruchu stawów i działają przeciwzapalnie. Poza tym odgrywają dużą rolę w łagodzeniu objawów zapalenia stawów.

Rozwiązanie: przynajmniej dwa razy w tygodniu zamiast kotleta zjedz rybę - łososia, makrelę na obiad lub śledzie albo sardynki na kolację. Mają w sobie sporo owych zbawiennych dla organizmu kwasów.

Skóra: jest wysuszona, a w dodatku swędzi, piecze i łuszczy się

"Takie objawy nie tylko zimą mogą oznaczać deficyt witaminy A" - mówi dr Aleksandra Jagielska, dermatolog w warszawskiej klinice Medicover.

Rozwiązanie: zjedz w ciągu dnia jedną pomarańczę, pół paczki suszonych moreli, cytrynę, jeśli lubisz, jedną marchew lub wypij szklankę soku z witaminami A+ E (na przykład przecierowe soki na bazie marchwi - Hortex, Dr Witt, Fortuna). Zawarta w nich dawka beta karotenu - prowitaminy A - poprawi wygląd Twojej skóry. Dodatkowy profit jest taki, że beta karoten, jako silny przeciwutleniacz, chroni organizm przed kilkoma rodzajami nowotworów.

Serce: czasami wypada z rytmu

Mięsień, który uderza dziennie nawet 100 tys. razy, może zgubić rytm. Nie wolno tego zlekceważyć. Gdy czujesz, że serce gwałtownie przyspiesza, a nie wbiegałeś po schodach ani się nie zdenerwowałeś, zwróć na to uwagę i zajrzyj do kardiologa. Jak podkreśla dr Oskar Kowalski ze Śląskiego Centrum Chorób Serca w Zabrzu, nierówna praca serca może świadczyć o poważnej chorobie.

Jeśli Twój lekarz stwierdzi, że wszystko w porządku, najprawdopodobniej brakuje Ci magnezu i potasu. To właśnie one poprawiają pracę układu krążenia i obniżają ryzyko wystąpienia arytmii. Stres, wysiłek fizyczny, duża ilość kawy, alkoholu i cukru w diecie prowadzą do ich niedoboru, a w konsekwencji do zaburzeń pracy serca.

Rozwiązanie: skąd wziąć potas? Wypij szklankę soku pomidorowego, rano do płatków śniadaniowych dodaj banana, na obiad zjedz porcję ziemniaków i sałatę z pomidorami. Dawkę magnezu zapewnisz, przegryzając garść orzechów, nasion dyni lub słonecznika.

Włosy: są zniszczone i wypadają

Jeśli jesteś wegetarianinem lub stosujesz dietę cud, powodem może być brak białka i żelaza w Twojej diecie lub deficyt biotyny, cynku i magnezu.

Rozwiązanie: zamiast cudownych kuracji, intensywnie poćwicz codziennie przez godzinę, zrezygnuj z dużej kolacji i zjadaj pięć małych posiłków w ciągu dnia. Schudniesz, a efekt będzie długotrwały. Do diety wegetariańskiej włącz warzywa strączkowe (fasolę i groch),2-3 razy w tygodniu zjedz fasolkę szparagową, w delikatesach kup sałatkę meksykańską, tak by zawarte w nich proteiny zrównoważyły brak białka zwierzęcego.

Jeśli nie jesteś wegetarianiem i nie brakuje Ci białka ani żelaza, przegryź codziennie garść orzechów, nasion dyni lub migdałów (ok. pół 100-gramowego opakowania), dwa razy w tygodniu zjedz jajko lub zamów rybę na obiad. "Taka kombinacja zapewnia biotynę, cynk i magnez - kluczowe elementy zapewniające dobry wygląd włosów i kondycję skóry głowy" - mówi dr Aleksandra Jagielska.

STRONA 1 z 2

Komentarze

 (3)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij