[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.4

Sprawdzone sposoby na doładowanie energii

Gdy czujesz, że nadchodzi kryzys i dramatycznie spada Ci poziom energii, warto sięgnąć po zasilanie alternatywne. Oto 5 prostych patentów na szybkie zażegnanie energetycznego kryzysu, byś mógł nadal pracować na wysokich obrotach.

fot. Corbis, Jacek Heliasz
Jesteś taki przewidywalny. Codziennie odczuwasz spadek mocy o dokładnie tej samej porze. Skąd to wiem? Ponieważ dotyczy to wszystkich. Okay, może nie Gennaro Gattuso, ale wszystkich innych - tak. Tracimy energię regularnie jak w zegarku. I jest coś na rzeczy z tym zegarkiem, bo to właśnie Twój zegar biologiczny stanowi istotną część problemu - kiedy Twój wewnętrzny chronometr zaczyna szwankować, czujesz się wykończony.

Ale to nie jedyna przyczyna. Omówimy je wszystkie i zaproponujemy rozwiązania, które pozwolą Ci przezwyciężyć ten cykliczny kryzys energetyczny.

godz. 7.00 - poranna klątwa

Wydawałoby się, że jeśli istnieje taka pora dnia, kiedy powinieneś czuć się świeży i pełen energii to jest to poranek. W końcu budzisz się po ośmiu godzinach snu i doładowywania baterii. A jednak zamiast nakręconej świeżo sprężyny, Twój umysł przypomina papkę. Dlaczego?

REKLAMA

Winne jest zjawisko nazywane "senną inercją". Kiedy się budzisz, części mózgu odpowiedzialne za świadomość - wzgórze wzrokowe i pień mózgu - odpalają od razu. Ale kora przedczołowa, odpowiedzialna za rozwiązywanie problemów i złożone operacje myślowe, jest jak nierozgrzany silnik - potrzebuje czasu, żeby wejść na odpowiednie obroty.

"Senna inercja może trwać nawet dwie godziny, ale najbardziej dokuczliwa jest przez pierwsze 10 minut po przebudzeniu" - wyjaśnia Kenneth Wright, profesor fizjologii na Uniwersytecie Colorado. Wright i jego współpracownicy wykazali, jak bardzo dokuczliwa - ich najnowsza praca pokazuje, że upośledzenie umysłowe powodowane przez senną inercję przypomina stan odurzenia alkoholem. Nie dość że silnik jest nierozgrzany, to jeszcze masz prawie pusty bak.

"Żeby dobrze funkcjonować, mózg potrzebuje stałych dostaw glukozy" - tłumaczy dr Caroline Mahogeney, psycholog w U.S. Army.

Zatankuj. Na śniadanie jedz miskę płatków owsianych z chudym mlekiem. Badacze z Uniwersytetu Tufts stwierdzili niedawno, że ludzie, którzy zjadali codziennie takie śniadanko, otrzymywali stały zastrzyk glukozy, co rozbudzało ich do południa i poprawiało zdolność przetwarzania informacji. Co jeszcze możesz zrobić?

Jeśli należysz do tych nielicznych, którzy nie budzą się rano kawą - zacznij. Badania prowadzone na Uniwersytecie Pensylwania dowodzą, że kawa rzeczywiście pomaga zwalczyć senną inercję. Pamiętaj jednak, że latte nie zastąpi porządnego posiłku. "Kawa zamaskuje niskie ciśnienie krwi przez chwilowe pobudzenie mózgu - twierdzi prof. Dan Bernardot, dietetyk z University of Georgia. - Nie zaspokoi zapotrzebowania na energię".

1 2 3
STRONA 1 z 3

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij