[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
3.2

Zimowa obniżka nastroju - 12 naukowych antydepresantów

Zimne i ciemne dni nie nastrajają pozytywnie do życia. Łap mały zestaw antydepresyjny.

depresja

Więcej dobrych wibracji

Gęsia skórka, powstała podczas słuchania muzyki, jest oznaką poprawy nastroju. Czyli na chandrę soundtrack z „Gladiatora”!

PLOS One

REKLAMA

PRZECZYTAJ TEŻ: Pokonaj depresję po męsku

Więcej drzemek

30-minutowe drzemki sprawią, że odczuwany przez Ciebie poziom szczęścia wyraźnie wzrośnie. Tak samo jak kreatywność i koncentracja.

University of Hertfordshire

Więcej endorfin

Badania pokazują, że nawet pojedynczy trening siłowy w ciągu tygodnia wyraźnie zwiększa wydzielania endorfin i poprawia nastrój.

Journal of Happiness Studies

Więcej radości zimą

Krótsze dni i brak słońca mogą wywołać chorobę afektywną dwubiegunową, czyli tzw. zimową depresję. Przeciwdziałaj temu treningiem i dietą bogatą w witaminę D.

Osaka University

Więcej czasu dla siebie

Kup sobie trochę czasu – wynajmij pomoc do sprzątania domu. To zdecydowanie zwiększy zadowolenie z życia.

PNAS

DIAGNOZA MH: Jak w porę rozpoznać depresję?

Nas utrzymuj rytm treningu

Trening poprawia nastrój, owszem, ale zbytnie dążenie do poprawy własnego wyglądu może wpędzić w depresję. Ćwicz dla zdrowia i formy – niech sylwetka będzie skutkiem ubocznym.

PLOS One

REKLAMA

Utrzymuj relacje

Spędzanie czasu z kumplami zwiększy poczucie satysfakcji z życia w taki sam sposób, jak podwyżka w pracy. Tylko nie pokazuj tego szefowi.

University of London

Mniej życia w centrum

Najszczęśliwsi ludzie zamieszkują tereny słabo zaludnione. Może czas na wyjazd na wieś?

University of British Columbia

Mniej baśni

Nie wierz w bajki – pieniądze dają szczęście. Poziom odczuwanej radości sięga zenitu przy zarobkach powyżej 300 tys. zł rocznie.

Nature Human Behaviour

Mniej #foodpornu

Jakość jedzenia (i życia!) nie zależy od matrycy aparatu – podczas kolacji ze znajomymi nie rób zdjęć i wyłącz telefon. Twój posiłek będzie smaczniejszy, a Ty szczęśliwszy.

University of Virginia

Utrzymuj poziom toksyn

Wybieraj swoją truciznę mądrze. Napoje alkoholowe, takie jak wódka i gin, o 30% obniżają poziomu szczęścia niż kieliszek wina.

Public Health Wales

Więcej medytacji

Regularna medytacja wpływa na wzrost przedklinka w płacie ciemieniowym mózgu. Im większym koksem jest on, tym szczęśliwszy jesteś Ty.

Kyoto University

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij