[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.9

Zespół przewlekłego zmęczenia - jak sobie z nim radzić? [News MH]

Śpisz dużo, pracujesz nie więcej niż zwykle, a jednak wciąż jesteś zmęczony i nie potrafisz odpocząć. Co się dzieje?

zmęczenie, kawa
To może być zespół przewlekłego zmęczenia. Nie myl tego z depresją sezonową, która często dopada nas na przedwiośniu. Syndrom przewlekłego zmęczenia to trudna do zdiagnozowania, bardzo wyczerpująca choroba. Ma wiele niespecyficznych objawów, ale jeśli od co najmniej pół roku wciąż czujesz się zmęczony – ćwiczenia, które kiedyś wykonywałeś z łatwością, teraz doszczętnie Cię wyczerpują; przesypiasz całe noce, ale budzisz się niewyspany; pobolewają Cię gardło, stawy i mięśnie, a na dodatek masz powiększone węzły chłonne, to może być właśnie to.

ZOBACZ: 8 produktów na więcej energii

REKLAMA

Brzmi znajomo? Idź do lekarza. Jeśli usłyszysz, że „to tylko stres” i powinieneś po prostu odpocząć, odwiedź psychiatrę. To psychiatrzy są specjalistami od tej choroby, im też łatwiej będzie wykryć i wyleczyć depresję, która często ukrywa się właśnie pod postacią stałego zmęczenia.

DIETA NA CIĘŻKI DZIEŃ: Mnóstwo energii, zero tłuszczu

Katar na ostro

Gdy któregoś dnia obudzisz się z suchymi jak wiór ustami i zatkanym nosem, zjedz na śniadanie coś ostrego. Ostre przyprawy, papryczki, pieprz, czosnek czy chrzan rozrzedzają wydzielinę i pomagają udrożnić nos. Gdy masz katar, pij też dużo płynów - odpowiednie nawodnienie zmniejsza ryzyko zajęcia zatok.

Nie chrap

Jak wyliczyli uczeni, śpiewanie przez 20 minut dziennie skraca czas nocnego chrapania o 18%. Zanim zaczniesz stosować, zapytaj dziewczynę i sąsiadów, co wolą.

Głowa do góry

Większość ludzi pochyla się nad laptopami i telefonami. To znaczy, że – jak wyliczyli uczeni z San Francisco State University – ich mięśnie karku zamiast utrzymywać ok. 6 kg ciężaru głowy, muszą dźwigać około 20 (dźwignia robi swoje). Nic dziwnego, że coraz częściej skarżymy się na bóle karku i pleców. Chcesz zmniejszyć napięcie? Unieś telefon wyżej albo przynajmniej podeprzyj głowę ręką

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij