[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.0

Zarwana nocka? Oto dlaczego to dobry pomysł

Jest szansa, że przez bezsenną noc spojrzysz na swoje sprawy z większym optymizmem.

bezsenna nocka Wybierz światło o chłodnej barwie. Dzięki temu podczas pracy nie będziesz czuł się senny i leniwy. (fot. Shutterstock)
Coraz więcej osób w naszym kraju skarży się na problemy ze snem. Apteki sprzedają tony leków na receptę, a my dalej przewracamy się z boku na bok i nie możemy zmrużyć oka. Zamiast się męczyć, po prostu wstań, włącz Netflixa i zanurz się w świecie ukochanego serialu. Że zarwiesz noc? No cóż, okazuje się, że to wcale nie takie straszne. A nawet może, paradoksalnie, poprawić Ci nastrój.

Badania opublikowane w magazynie „Neuron” wykazały, że jedna zarwana noc – obojętnie, czy spędzona na pisaniu zaległego raportu, czy na oglądaniu serialu – zmniejsza ryzyko zapadnięcia na depresję sezonową, a efekt ten utrzymuje się przez cały miesiąc. Naukowcy odkryli, że receptory znajdujące się w płacie czołowym w mózgu, aktywowane przez niektóre leki antydepresyjne, mogą być również pobudzone przez okazyjny brak snu.

Być może to nie jest zgodne z naszą intuicją, ale jeśli od czasu do czasu zakłócimy sobie nasz rytm dobowy, lepiej zniesiemy ten ponury czas, kiedy wracamy do domu po ciemku i dzień wydaje nam się taki beznadziejnie krótki. Brak światła pogarsza nasz stan psychiczny, bo jak już pisaliśmy niejednokrotnie, im mniej światła, tym mniej serotoniny – hormonu dobrego samopoczucia produkowanego przez nasz organizm.

Swoją drogą, pamiętacie te czasy, gdy się częściej imprezowało, zarywało noce i jakoś nikt nie cierpiał na depresję? Te badania wiele nam wyjaśniają. Czasem dobrze zrobić sobie reset szarych komórek.

REKLAMA

REKLAMA

Podładuj swoje baterie

Oto bardziej i mniej skuteczne metody na nagły spadek energii w pracy.

Światło (bardziej skuteczne)

Zrób sobie 15-minutowy spacer w czasie lunchu. Światło słoneczne pobudzi Twój mózg do pracy i doda energii.

Guma do żucia

Żucie gumy podnosi nieco tętno i poziom kortyzolu, co przekłada się na stan wzmożonej czujności i zwiększonej koncentracji.

Śpiew

Żwawa piosenka pobudza lepiej niż kawa. Wie to każdy, kto lubi śpiewać pod prysznicem. W pracy jednak niewykonalne.

Cukier (mniej skuteczne)

Słodycze dają nam zastrzyk energii, ale też blokują aktywność oreksyny, neuropeptydu regulującego stany snu i czuwania. Wkrótce poczujesz się senny.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij