[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.2

Wzmocnij swój pancerz odporności

Twój układ immunologiczny jest jak zbroja - zaprojektowany, by chronić Cię przed atakami wirusów, bakterii i innych drobnoustrojów. Ale nawet najlepszej zbroi grozi korozja. Poznaj 9 patentów na szybkie, łatwe i przyjemne wzmocnienie swojego pancerza odporności.

fot. Sibrikov Valery 2013/shutterstock.com
1.


Zadbaj o przyjaciół

Korozja: Badania uczonych z University of British Columbia i University of Rochester wykazały, że samotność powoduje nie tylko stres, zły nastrój i kłopoty ze snem, ale również osłabia reakcje układu odpornościowego na infekcje.

Naprawa: Poszerz krąg swoich znajomych i przyjaciół. Spotykaj się nie tylko z dwójką najbliższych, ale nawiązuj nowe kontakty. Różnorodność relacji działa stymulująco na układ odpornościowy. Nie bój się także dotykać ludzi. Takie zachowania, jak podawanie ręki na powitanie, przytulanie, przepychanki przyjacielskie etc. sprawiają, że zwiększa się liczba komórek NK (natural killers), które są odpowiedzialne za zwalczanie komórek rakowych i komórek zainfekowanych wirusem.

REKLAMA
2.


Wyjdź z domu

Korozja: Słaba kondycja to nie tylko zadyszka po wejściu na 4. piętro. Taką samą zadyszkę łapie Twój układ odpornościowy, gdy musi walczyć z wirusami.

Naprawa: Ruszaj się. Nie musi to być od razu wyczyn. Wystarczy godzina dziennie umiarkowanego wysiłku, nawet banalnego spaceru szybkim krokiem. Uczeni z University of Massachusetts wyliczyli, że ludzie aktywni fizycznie mieli o 25% mniej infekcji górnych dróg oddechowych w ciągu roku niż królowie pilota telewizyjnego. Aktywność fizyczna podnosi odporność poprzez stymulację produkcji białych krwinek. "Regularne ćwiczenia to podwójna korzyść - mówi dr Charles E. Matthews z UM. - Ryzyko przeziębienia jest mniejsze, a jeśli masz pecha i złapiesz katar, będziesz kichał i prychał krócej".

3.


Wyśpij się codziennie

Korozja: Gdy chodzisz wiecznie niewyspany, Twoja odporność spada. Jak wynika z badań University of California, skrócenie snu o 40% osłabia układ odpornościowy aż o połowę. Niedobór snu sprawia, że zmniejsza się liczba komórek NK odpowiedzialnych za walkę z wirusami.

Naprawa: Śpij 7-8 godzin na dobę. Jeśli masz ochotę zabalować w sobotę, zacznij wcześniej i wcześniej skończ. A gdy już zdarzy Ci się zarwać noc - zamiast spać do południa, następnego dnia połóż się wcześniej i w ten sposób odrób zaległości. Jeśli będziesz gnił w łóżku do 14, rozregulujesz sobie zegar biologiczny i wieczorem będzie Ci trudno zasnąć, następnego dnia rano znowu będziesz chciał spać dłużej itd.

4.


Wykorzystaj moc seksu

Korozja: Frustracja seksualna jest jak każda inna frustracja - podnosi poziom hormonów stresu (m.in. kortyzolu) i na dłuższą metę osłabia tym samym odporność organizmu.

Naprawa: Seks co najmniej dwa razy w tygodniu. Lekarze z Uniwersytetu Wilkes w Pensylwanii odkryli, że uprawianie seksu podnosi o 30% poziom immunoglobulin A - pierwszej linii obrony organizmu przed wirusami w drogach oddechowych. Dodatkowo podczas seksu wydzielają się hormony peptydowe, m.in. endorfiny, które zmniejszają ilość osłabiającego odporność kortyzolu.

STRONA 1 z 2

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij