[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ
1



OCEŃ
3.2

Wydłuż sobie życie: 6 sposobów

Za każdym razem, kiedy Twoje komórki się dzielą, telomery ulegają skróceniu. Oto zestaw sześciu narzędzi, które pozwolą Ci spowolnić proces skracania. 

facet, odpoczynek fot. Shutterstock
Im dłuższe i mocniejsze telomery na końcu Twoich chromosomów, tym wolniej będziesz się starzeć. 

1. Odpręż się

Nie wymiguj się. Na pewno znajdziesz 10 minut w ciągu dnia, żeby się zrelaksować. Usiądź, zamknij oczy i oddychaj równomiernie w tempie jeden oddech na 10 sekund. Wg badań University of California, po trzech miesiącach medytacji organizm produkuje więcej telomerazy – enzymu odbudowującego telomery.  

2. Dodaj papryki

Do sałatek zawsze dodawaj pomarańczową paprykę. W ten sposób zapewnisz sobie stałe dostawy luteiny, zeaksantyny i wit. C. Wszystkie te substancje są silnymi przeciwutleniaczami, które chronią DNA przed wpływem wolnych rodników. Austriaccy uczeni wykazali, że starsi ludzie z najwyższym poziomem tego tria we krwi mieli najdłuższe telomery. 

3. Poznaj sąsiada

Zaczep w końcu sąsiada i przedstaw mu się, a obaj na tym skorzystacie. Badacze z University of Michigan wykazali, że mieszkańcy dzielnic, w których więzi międzyludzkie są najsłabsze, mają krótsze telomery niż ci, którzy mieszkają w mocniej związanych ze sobą, a więc i bezpieczniejszych społecznościach.

4. Dobierz białko

Sama sałatka to za mało? Uzupełnij ją białkiem, najlepiej z grillowanego tuńczyka lub łososia. Obie te ryby są bogatym źródłem kwasów omega-3. Wg badań Ohio State University ludzie, którzy mają najniższe proporcje kwasów omega-6 do omega 3, mają najdłuższe telomery. Kwasów z cyferką 6 na pewno masz dużo, czas zrównoważyć je trójeczką. 

5. Mniej kwasu

Nawet jeśli przeczytałeś gdzieś, że trzeba dostarczać organizmowi kwas foliowy, lepiej nie sięgaj po suplementy. Badanie z tego roku wykazało, że ludzie, którzy mieli we krwi najwyższe stężenie kwasu foliowego, mieli też najkrótsze telomery. Najbogatsze naturalne źródła tej substancji to wątróbka, soja, szparagi, szpinak, bób i brokuły. 

MH 08/2015

REKLAMA
 

Komentarze

 (2)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij