[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Wiek biologiczny, poprawa koncentracji i szybszy metabolizm - News MH

O umysł warto dbać tak samo jak o swoje ciało. Oto kilka patentów na usprawnienie pracy Twojej mózgownicy.

Trening mózgu Dbaj również o swoją formę intelektualną. To nawet prostsze niż machaniesztangą.

Kardio... mózgu

Właściwie do tego można sprowadzić uczenie się – to budowanie nowych neuronalnych połączeń. Wiemy, że dobrze dotleniony mózg pracuje lepiej, dlatego ćwiczenia kardio sprzyjają uczeniu. Ale okazuje się, że istotne jest, kiedy ćwiczysz.

Poranny bieg to najlepsza metoda, aby podkręcić metabolizm na resztę dnia. Ale jeżeli uczysz się nowych rzeczy, studiujesz albo przygotowujesz się do ważnej prezentacji, lepiej przenieś swoje treningi na wieczorne godziny. Wiemy, że aktywność wpływa na wzrost i długość życia komórek nerwowych w hipokampie – strukturze mózgu odpowiedzialnej za pamięć, a także powoduje przyrost tkanki glejowej, zaopatrującej neurony w pożywienie i tlen.

REKLAMA

Ale istotna okazuje się pora ćwiczeń. Badania opublikowane w „Current Biology dowodzą”, że ćwiczenia wykonywane 4 godziny po nauce najbardziej sprzyjają utrwaleniu się nowych szlaków pamięciowych.

3 minuty dla mózgu

Drobne codzienne nawyki mogą w znaczący sposób poprawić funkcjonowanie Twojego umysłu.

1. Kawa

Poprawia koncentrację, pod warunkiem że nie pijesz jej po godzinie 16. Wtedy zakłóca regeneracyjne działanie snu.

2. Odetnij się

Przewlekły stres osłabia pamięć. Podróżując w komunikacji miejskiej, załóż słuchawki – to uczyni podróż mniej wkurzającą.

3. Telefon do kumpla

Umów się na męski wypad. Faceci, którzy mają grono bliskich przyjaciół, rzadziej zapadają na demencję.

4. Błonnik

Dieta bogata w błonnik zmniejsza ryzyko problemów z pamięcią w późniejszym wieku – donoszą naukowcy z Rush University.

5. Guma do żucia

Żucie gumy poprawia ukrwienie mózgu, a to z kolei usprawnia myślenie i poprawia koncentrację. Udowodnili to naukowcy z University of Northumbria.

Jak odmłodzić umysł

10  lat - o tyle starszy (w biologicznych i neurologicznych kategoriach) może być mózg osoby otyłej w porównaniu z mózgiem szczupłego równolatka. 

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij