Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.7

Więcej hormonu wzrostu (HGH): 4 sposoby

Ilość wydzielanego hormonu wzrostu zaczyna się stopniowo zmniejszać po okresie dojrzewania. Możesz jednak spowolnić ten proces, dbając o zdrowie i formę. Te strategie pomogą Ci podtrzymać produkcję HGH. 

facet, mięśnie fot. Shutterstock
Daj sobie w kość

Najlepszym sposobem na zwiększenie produkcji HGH jest trening. "Liczy się nie jego czas, tylko jego intensywność: zarówno w przypadku kardio, jak i siłowego" – podkreśla prof. Arthur Weltman z University of Virginia. Radzi, by przy tym pierwszym trening trwał 45 minut w tempie, które uważasz za wysokie (2 razy w tygodniu). Przy ćwiczeniach siłowych skup się, by przechodzić od jednego do drugiego bez przerwy na odpoczynek. Weltman radzi, by używać ciężarów, które pozwalają na wykonanie ośmiu powtórzeń (ok. 75% ciężaru maksymalnego). Rób 2 treningi w tygodniu.

Nie wierz w cuda

Są badania wskazujące, że niektóre suplementy, zwłaszcza L-arginina, mogą podnosić poziom HGH. "Trzeba by jednak jeść tuzin tabletek dziennie, a na dodatek trening jest skuteczny tak samo albo bardziej" – przekonuje dr Mark Moyad z University of Michigan Medical Center. Nie warto marnować pieniędzy.

facet w siłowni fot. Shutterstock
Chłód w sypialni

Hormon wzrostu jest wydzielany w czasie snu, więc zarywając noce, nie dajesz organizmowi szansy na przystąpienie do działania. Nie wystarczy jednak położyć się późno i spać do południa. "Produkcja wzrasta, gdy śpi się dużo w pierwszej połowie nocy" – mówi dr Michael Grandner z University of Arizona. Radzi, by obniżyć termostat do 18-20 ºC, bo chłód pomaga przejść szybciej do głębszych faz snu.

Tłusta pułapka

Im więcej tłuszczu brzusznego, tym bardziej spada produkcja hormonu wzrostu. Sposób? "Zamień przetworzone węglowodany na zdrowe tłuszcze, dzięki czemu będziesz mieć pod kontrolą insulinę" – radzi prof. David Ludwig z Harvard School of Public Health. 

MH 06/2016

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij