[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
3.9

Uważność - naucz się żyć tu i teraz [News]

Łap cały pakiet newsów, które potwierdzają to, co wszyscy podświadomie czujemy - życie mamy tylko jedno, więc warto je przeżyć w pełni świadomie.

mindfulness, uważność
Już nie musisz się wstydzić tego, że wciąż lubisz układać klocki Lego. A jeśli masz dziecko, to baw się z nim w budowanie wymyślnych konstrukcji jak najczęściej. Badania wykazały, że 91% dorosłych odczuwa zauważalnie lepsze samopoczucie po zabawie z klockami, podczas gdy 86% stwierdziło, że poczuli się bardziej zrelaksowani.

ZOBACZ: Medytacja - czy to działa?

REKLAMA

Rozrywki wymagające wysokiego poziomu koncentracji mają działanie terapeutyczne, obniżają poziom stresu i zaburzeń nerwicowych. Naukowcy z University of Otago odkryli, że takie czynności, jak sudoku, układanki i kolorowanki, wprowadzają ludzi w tak zwany stan mindfulness, czyli coś zbliżonego do medytacji.

Nie musisz medytować ze swoim guru w buddyjskim klasztorze – wystarczą klocki, dywan i fantazja. Praktykowanie mindfulness może obniżyć stan zapalny i poziom kortyzolu o 15% w okresie ośmiu tygodni (zgodnie z badaniem opublikowanym w „Psychiatric Research”). Daj swojemu zdrowiu psychicznemu małą, żółtą, pomocną łapkę.

Karta vs gotówka

Badanie przeprowadzone przez zespół międzynarodowych naukowców za pomocą skanowania mózgu wykazało, że podczas płacenia gotówką w mózgu uaktywniają się rejony odpowiedzialne m.in. za emocjonalne odczuwanie bólu (podobnie jak w reakcji na szok elektryczny). Takie zjawisko nie występuje podczas płacenia kartą. To dlatego fachowcy od oszczędzania pieniędzy namawiają nas do płacenia gotówką: wydajemy wtedy mniej, bo to zbyt bolesne.

Stres a zieleń

20 – tyle minut wystarczy posiedzieć w otoczeniu przyrody, aby znacząco zmniejszyć poziom hormonów stresu.

PRZECZYTAJ: Co lepsze - joga vs medytacja

Czas dla siebie

To jest pora roku, podczas której jesteśmy najbardziej zmęczeni. Pewnie, jest wiosna, kwiatki, ptaki śpiewają, ale ostatni urlop był tak straaasznie dawno temu, że właściwie to ledwo ciągniemy. Dlatego warto zacząć lepiej wykorzystywać chwile dla siebie, jakie mamy w ciągu dnia. Oto nasz plan.

6.30 Rozciągaj się

Porozciągaj się, zwracając uwagę na wszystkie napięcia w ciele.

7.00 Śniadanie

Jedz bez pośpiechu, dokładnie przeżuwając każdy kęs. Skup się na smaku.

8.30 Spacerem do pracy

Wybieraj różne trasy, zwracając uwagę na wszystko, co się dzieje dookoła.

13.00 Fit w przerwie

Jedni robią sobie szóstą kawę, a Ty możesz w tym czasie zrobić kilka powtórzeń.

19.00 Ścianka

Koncentrując się na tym, żeby nie spaść, oczyszczasz umysł z biurowego stresu.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij