[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
3.6

Trening umysłu. Jak wejść na wyższy poziom?

Jeżeli chcesz utrzymać swój mózg na najwyższym poziomie, stosuj się do rad światowej sławy specjalistów.

trening mózgu trening mózgu
1. "Kiedy mam do rozwiązania jakiś skomplikowany problem, zamiast koncentrować się na nim całkowicie, pozwalam myślom swobodnie płynąć. Wyobrażam sobie, że jestem w ulubionym miejscu albo że słucham ukochanej muzyki... Jakbym śnił na jawie. Badania wykazały, że więcej dobrych pomysłów przychodzi do głowy, gdy umysł nie jest skoncentrowany na danym zadaniu". Dr Joydeep Bhattacharya, psycholog z Goldsmiths University of London.

Zobacz też: Biofeedback, czyli dlaczego warto wyobrażać sobie sukces

2. "Pozwól swoim myślom poszwendać się. Ja np. mam zwyczaj, że codziennie spaceruję przez ok. pół godziny. Albo w drodze do, albo z pracy. Czyli codziennie mam taki długi moment, kiedy mogę swobodnie pomyśleć "unplagged". W tym czasie mam okazję się zrelaksować, ale bywa że właśnie wtedy przychodzą mi do głowy świetne, nowe pomysły". Prof. Mark Jung-Beeman z Northwestern University w Chicago, psycholog.

3. "Myj zęby lewą ręką, czytaj na głos przy śniadaniu, rób sobie listy rzeczy, które mają ze sobą coś wspólnego. Takie pozornie drobne zmiany zmuszają Twój mózg do wysiłku związanego z nowym zadaniem, dzięki czemu unikniesz naturalnej skłonności do myślenia schematycznego". Prof. Ian Robertson ze słynnego Trinity College w Dublinie.

4. "Trening ciała i umysłu jest doskonałym sposobem na utrzymanie mózgu w dobrej kondycji. Ja trenuję ciało, spacerując codziennie, a dwa razy w tygodniu 2 godziny gram w kosza. Ćwiczenia dla umysłu zapewnia mi czytanie, pisanie i rozwiązywanie zagadek". Profesor Eric Chudler z Wydziału Bioinżynierii University of Washington w Seattle.

5. "Pomóż swojemu mózgowi, zwalczając uzależnienie od e-maili. Proces uzależnienia polega między innymi na tym, że mózg uzależnia się od zastrzyków dopaminy nie tylko wtedy, gdy nagroda jest duża (np. po zażyciu kokainy), ale i wtedy, gdy jest to tylko drobna nagroda: e-mail od kumpla. Poza tym, uzależnienie od skrzynki mejlowej przeszkadza w pracy. Nieustanne zmiany zadań (czyli sprawdzanie skrzynki co chwila) rozprasza i zmniejsza wydajność pracy mózgu. Sprawdzaj więc skrzynkę dopiero wtedy, gdy zadanie jest już wykonane". Sam Wang, autor książki "Witaj w mózgu: Dlaczego zapominasz kluczyków do auta, ale nigdy nie zapominasz, jak je prowadzić...".

REKLAMA

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij