[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.0

Szkodliwość soli i dorzucanie ciężarów [Głos ekspertów]

Eksperci MH zabierają głos w istotnych sprawach. Tym razem na tapecie wpływ soli na zdrowie oraz progress w treningu siłowym. 

sól Wszystko jest dla ludzi, także sól, byle z umiarem.

Czy trenując ciągle na takich samych ciężarach (65 kg), mogę stać się silniejszy?

Na pewno silniejszy niż osoba nietrenująca, ale jeśli nie dorzucisz talerzy na sztangę, będziesz cały czas tkwił w tym samym miejscu. Ważna jest również rotacja systemu treningowego, płodozmian wykonywanych ćwiczeń i pilnowanie diety - tak, trzeba liczyć te cholerne makro. „W przypadku treningu na siłowni musisz pamiętać o zmianie obciążenia, ilości serii czy powtórzeń. Jeżeli żaden z wymienionych elementów nie będzie przez Ciebie modyfikowany, to będziesz stał w miejscu. Oznacza to, że nie staniesz się silniejszy, wytrzymalszy czy szybszy. Mówiąc wprost, mimo regularnych treningów i wysiłku nie będziesz widział efektów” – wyjaśnia Mateusz Białas, trener i właściciel Studia Treningów Personalnych N 11. Co zrobić, aby podnosić większe ciężary? „Aby zwiększyć ciężar, wystarczy dodawanie małego obciążenia z treningu na trening. Niewątpliwie łatwiej i szybciej będziesz robił postępy, trenując na małej ilości powtórzeń. Pamiętaj też, że każdy ma inne możliwości i predyspozycje". Nic dodać, nic ująć.

Przeczytaj też: Sól - dobra czy zła?

REKLAMA

Czy to prawda, że jedzenie soli negatywnie wpływa na moje zdrowie?

Przeciętny Polak przekracza dopuszczalną dzienną dawkę (według WHO wynosi 5-6 g) spożywania soli nawet do trzech razy – zwłaszcza jedząc przetworzoną żywność. Nadmiar jedzonej soli może powodować wzrost ciśnienia tętniczego krwi, które wywołuje przerost mięśnia sercowego, a konkretnie lewej komory. „Za dużo soli w diecie zwiększa ryzyko miażdżycy i chorób układu sercowo- naczyniowego (szczególnie choroby wieńcowej, zawału serca oraz udaru mózgu), nerologicznego i nefrologicznego. Podejrzewa się, że nadmiar soli może powodować nowotwór żołądka, przyczynia się również do rozwoju cukrzycy oraz otyłości” – wylicza Paweł Hylewski, specjalista medycyny rodzinnej z Salve Przychodnie. Podpowiada, aby spożywać dziennie jedynie małą płaską łyżeczkę soli, a w razie dodatkowej potrzeby zastąpić ją ziołami czy innymi przyprawami.

Co z ta solą?

Ograniczaj spożywanie, ale nie odstawiaj zupełnie, bo ma też swoje dobre strony.

1. Nie zaburzaj metabolizmu

Niedobór jodu może prowadzić do problemów z tarczycą. Jeżeli jesz mało ryb, to dla zachowania równowagi kurczaka posyp szczyptą soli jodowanej.

2. Szybko się zregeneruj

Podczas wysiłku wypacasz sód, a jego brak powoduje skurcze i nie pozwala na regenerację mięści. Uzupełnisz go, dodając do potreningowych koktajli odrobinę soli.

3. Dobrze się nawodnij

Planujesz trening podczas upału? Zadbaj o nawodnienie organizmu. Do wody wsyp nieco soli, najlepiej himalajskiej.

MH 05/18

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij