REKLAMA

Suplementy na pracę mózgu - 5 sprawdzonych

Jak poprawić jakość swojego życia? Najlepiej zacząć od poprawiania sprawności mózgu. W końcu to tam pojawiają się wszystkie najlepsze pomysły. 

shutterstock.com

BCAA

Te aminokwasy od dawna znane są ze wspomagania treningu, ale okazuje się, że mogą się przydać również gdy masz przed sobą deadline. Rozgałęzione aminokwasy są wykorzystywane w wielu procesach wyzwalania energii, działają więc trochę jak kawa, ale bez ryzyka kołatania serca.

ZOBACZ: Napoje pobudzające - co oprócz kawy?

REKLAMA

L-teanina

Aktywny składnik herbaty, zwłaszcza zielonej, jest znany już od dawna. Badania wykazały, że poprawia zdolność koncentracji, pamięć i zdolność przyswajania nowych informacji. Co więcej, badania wykazały, że zwiększa też intensywność fal alfa w mózgu, odpowiedzialnych za uczucie relaksu. To co? Filiżankę?

Waleriana

Wyciąg z korzenia kozłka lekarskiego od stuleci stosuje się jako środek uspokajający. Sprawdza się też w leczeniu zaburzeń snu. Ludzie mający problem z zasypianiem po walerianie zasypiali średnio o 15 minut szybciej. 15 minut mniej wiercenia się to bardzo dużo!

Różeniec górski

Przysypiasz za biurkiem? Wg pisma „Phytomedicine” lekarze, którzy zażywali niewielkie dawki różeńca podczas nocnych dyżurów, zauważyli, że pracuje im się lepiej i łatwiej im utrzymać koncentrację. Do wykorzystania, gdy czeka Cię nocka.

ZOBACZ: Czy adaptogeny rzeczywiście działają?

Fosfatydyloseryna

Ta substancja o trudnej do wymówienia nazwie była pierwotnie pozyskiwana z mózgów bydła; dziś produkuje się ją głównie z soi. Wstępne badania wykazały, że poprawia stan ludzi cierpiących na zaburzenia pamięci, a u sportowców zwiększa wydolność anaerobową.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA