REKLAMA

Suplementy, dieta, hobby - co usprawnia pamięć?

Specjaliści oceniają, jak wpływają na nasz mózg współczesne wspomagacze.

Kofeina

Szot espresso przed ważnym spotkaniem może pomóc w przyswojeniu kluczowych faktów. Jest stymulantem, który może poprawić pewne funkcje pamięci.

PRZECZYTAJ: Jak działa pamięć?

REKLAMA

Krzyżówki

Fantastyczne w ćwiczeniach koncentracji i pamięci słownej, ale niestety nie bardzo się to przenosi na zapamiętywanie innych rzeczy.

Na głodniaka

Pusty brzuch może pomóc w uwolnieniu pewnych substancji chemicznych w mózgu, które chronią sieci pamięciowe.

Muzykowanie

Wywoływanie z pamięci słów i dźwięków aktywuje różne szlaki neuronowe, dlatego jest dobrym treningiem.

Sen

Twój mózg jest jak bibliotekarz, który w nocy archiwizuje „dzienne książki”. Bez niego nie możesz zrozumieć biblioteki następnego dnia.

ZOBACZ: 7 patentów na zdrowy sen

Omega-3

Kwasy tłuszczowe omega-3 pomagają budować szarą materię i poprawiają budowę istoty białej. Czy to pomaga Twojej pamięci? Nie ma jasnych dowodów.

Cukier

Glukoza jest ukochanym paliwem mózgu, więc dawka cukru może natychmiast poprawić Twoją pamięć. Ale pilnuj zdrowych alternatyw.

Marihuana

Trendy składnik może mieć działanie uspokajające, ale prawdopodobnie nie pomoże (ani nie zaszkodzi) Twojej pamięci.

Ginkgo biloba

Ekstrakt prawdopodobnie może pomóc w prewencji demencji u starszych ludzi, ale nie ma dowodów, że poprawia pamięć u młodszych.

Żeń-szeń

Niektórzy twierdzą, że to cudowny korzeń, ale badania niczego nie dowiodły: ani jeżeli chodzi on pamięć, ani o energię życiową.

Kakao

W ostatnich badaniach wykazano nieznaczną poprawę pamięci za pomocą 500 mg wyciągu z kakao. Prawdopodobnie chodzi o jego działanie przeciwzapalne

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA