[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.5

Suplementy: co buduje mięśnie?

Niektóre proszki i pigułki mogą Ci sprzyjać w walce o muskulaturę. Poszukaj sojuszników i zwyciężaj. Oto lista suplementów, dzięki którym przybliżysz swój cel - zbudowanie masy mięśniowej.

Suplementy, odżywki fot. shutterstock.com
1. Kazeina

Kiedy: przed snem

Jeden z głównych składników białka w mleku, więc, jeżeli nie jesteś uczulony, bierz śmiało. Bardzo wolno się wchłania i chroni tym samym przed napadami głodu, dbając jednocześnie o równowagę azotową Twojego organizmu podczas snu. Zawiera także glutaminę, która chroni mięśnie podczas treningu.

W badaniach wyszło, że faceci biorący HMB zwiększyli swą masę o 14,5%, a niebiorący o 4,7% – tak samo ćwicząc.

2. Białko serwatkowe

Kiedy: przed i po treningu

Cechuje je duże stężenie glutaminy i aminokwasów rozgałęzionych BCAA, bez których zbudowanie muskulatury nie jest możliwe. Dodatkowo ich trawienie wymaga większych nakładów energii niż w przypadku innego pożywienia, co skutkuje większym spalaniem kalorii. 

3. HMB

Kiedy: raz dziennie

3-hydroksy-3-metylomaślan przeciwdziała katabolizmowi, czyli pomaga zapobiegać mikrouszkodzeniom tkanki mięśniowej. Uelastycznia też błonę komórek, z których są zbudowane mięśnie, przez co komórki te są wytrzymalsze. 

 

REKLAMA

Suplementy, odżywki fot. shutterstock.com
4. Cynk

Kiedy: raz dziennie

Podnosi poziom testosteronu i zapobiega wydzielaniu się kortyzolu, który ma działanie kataboliczne, czyli niszczące mięśnie. Zwiększa wydolność i wytrzymałość organizmu oraz stymuluje wzrost tkanki mięśniowej.

5. Kreatyna

Kiedy: przed i po treningu

Zwiększając w mięśniach ilości adenozynotrójfosforanu (ATP), czyli tzw. głównej cząsteczki odpowiedzialnej za wytwarzanie energii, kreatyna chroni zapasy węglowodanów i ogranicza powstawanie zakwasów.

6. Lizyna

Kiedy: raz dziennie

Jako zaliczana do aminokwasów niezbędnych, musi być dostarczana z pożywieniem lub z suplementami. Buduje białka mięśniowe, ułatwia wchłanianie wapnia i wzmacnia kości. 

 

Komentarze

 (3)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij