[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

Spalanie tłuszczu po trzydziestce [5 patentów]

Przespałeś ostatnie 15 lat i trochę zarosłeś tłuszczem? Zobacz, jak wrócić do formy, gdy brzuch wylewa Ci się zza paska.

1. Z wiekiem więcej wszystkiego

Jesteś starszy, masz więcej pieniędzy, pewności siebie i – niestety – zwykle również więcej cm w obwodzie. Mniej więcej od trzydziestki poziom testosteronu – hormonu wzrostu – i progesteronu zaczyna spadać. W rezultacie masa mięśniowa również się zmniejsza. Nie tylko zresztą ona: często libido i nastrój również. Jedyne, co rośnie, to skłonność do odkładania się tłuszczu. No chyba że zaczniesz temu przeciwdziałać.

ZOBACZ: 

REKLAMA

2. Jedz lepiej

Z wiekiem w Twoim organizmie zmienia się stosunek testosteronu do estrogenu na korzyść tego drugiego, co zwiększa ilość tłuszczu. Czas zmienić dietę na taką, w której jest więcej białka, a mniej węglowodanów. Wybieraj produkty organiczne. Wprawdzie są droższe, ale jest mniejsze ryzyko, że będą zawierały pestycydy zwiększające poziom ksenoestrogenów, które – jak już się zapewne domyślasz – też przyczyniają się do odkładania tłuszczu.

3. Wyrwij się

Coraz więcej pracy, obowiązków domowych, stresu. Im więcej stresu, tym częściej źle sypiasz i masz ochotę na coś słodkiego. Nadmiar węgli sprawia, że zmniejsza się wrażliwość Twoich komórek na insulinę, co sprawia, że ochota na słodkie robi się jeszcze silniejsza. Żeby wyrwać się z tego zaklętego kręgu, za każdym razem, kiedy czujesz ochotę na słodycze, idź na spacer. To złagodzi stres i zmniejszy dzienną dawkę kalorii. I o to chodzi.

4. Pełne obciążenie

Kiedy spodnie zaczynają cisnąć, możesz odczuwać pokusę, by zacząć trening kardio. Jednak leniwe przebieżki nie są najlepszą drogą. Możesz spowolnić spadek poziomu hormonu wzrostu, aktywując w mięśniach włókna szybkokurczliwe, czyli te, które działają podczas dźwigania dużych ciężarów. Nie oszczędzaj się.

6. Czasu nie cofniesz...

...ale możesz czuć się młodo dużo dłużej niż leniwsi koledzy. Jednak nie licz na cud: zmiany wprowadzone dziś musisz kontynuować jutro, pojutrze, za miesiąc i za rok. Do zapamiętania: gdy osiągniesz wiek średni, ćwicz regularnie, ogranicz węglowodany i bądź ostrożniejszy – Twój organizm nie wraca już do formy tak szybko, jak kiedyś. A każda kontuzja to przerwa w treningu.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij