Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.0

Spalanie tłuszczu: co działa, a co nie? Spalacze tłuszczu - przegląd

Wiesz już, że owoce jakiegoś krzewu z tybetańskich gór tłuszczu nie spalają. Co więc działa? Co szkodzi? Sprawdzamy.

spalacze tłuszczu fot. Shutterstock
Wizja, która rodzi się w głowie speca od marketingu każdej firmie produkującej suplementy, wygląda na ogół podobnie: zrobimy jaskrawe opakowanie, napiszemy trochę o naturalnych składnikach, topowa gwiazda sceny fitness pokaże produkt na Instagramie i... mamy to.

Co spala tłuszcz?

Kolejny suplement, który nie działa, ale i tak w jakiś sposób wmówimy konsumentom, że właśnie w tajnych laboratoriach odkryto remedium na ich sylwetkowe niedostatki. MH mówi: stop nabijaniu w butelkę. I stop, jak się okazuje, igraniu z naszym zdrowiem. Sprawdzamy, co w opakowaniu piszczy. 

1. Ogień zaporowy

Niemal stały bywalec na tylnej etykietce opakowań ze spalaczami tłuszczu to glukomannan. Pod uroczą nazwą kryje się roślinny błonnik. Pochłania takie ilości płynów, że jego kapsułka wrzucona do szklanki wody zmieni ją w żel.

Nie ulegamy w tym momencie zbytniej ekscytacji: efekt zapchania można uzyskać smaczniej i nie łykając pastylek, ale, na przykład, przygotowując sobie smaczną zupę krem. Werdykt? Działa. Ale to nadal tylko błonnik. 

2. Zaproszenie na herbatkę

Ekstrakt z zielonej herbaty równa się potężny kop do pracy dla metabolizmu. Zawiera on roślinne polifenole, które zwiększają zdolność Twojej wątroby do trawienia tłuszczów. Organizm doceni taką pomoc i, w istocie, zauważysz spadek masy ciała.

Ale (bo zawsze musi być jakieś „ale”) staraj się nie szarżować z dawką tego specyfiku. Zbyt duża ilość kofeiny może powodować pewne dolegliwości żołądkowe... Albo herbatka, albo espresso. 

pieprz fot. Getty Images
3. Dysfunkcyjny związek

W żołnierskich słowach: tabletki wiążące tłuszcz przyczepiają się do jego cząsteczek, które dostarczasz z pożywieniem do organizmu, i podróżują z nimi do samego końca, zapobiegając ich wchłonięciu w jelitach. Wszystko pięknie, ładnie, ale w tym procesie zdarza im się też przyczepić do kluczowych składników odżywczych.

Spalacze tego typu utrudniają przyswajanie rozpuszczalnych w tłuszczach witamin A, D, E i K. Popraw nas, ale chodziło chyba o utratę tłuszczu, a nie witamin? 

4. Lubimy metal

Warto też wspomnieć, że mieszanki spalające tłuszcz mogą powodować częstsze oddawanie moczu. A to z kolei może wpływać na uszczuplenie zapasów wapnia. Suplementacja z zewnątrz jest jakimś pomysłem, ale to kolejna robota dla nieźle już zapracowanych jelit.

Może to również zaburzać absorbcję cynku i żelaza oraz wpływać na katabolizm węglowodanów. Mniej naukowo? Nici z energii na treningu. 

Liczby mają głos

Sprawdziliśmy popularne boostery metabolizmu, aby zobaczyć, jak działa 1 g danej substancji i ilu Twoim "małym czarnym" się równa. 

  • Ekstrakt z zielonej herbaty = 288% przyspieszenie metabolizmu = 10 filiżanek kawy
  • Gorzka pomarańcza = 50% przyspieszenie metabolizmu = 1,7 filiżanki kawy
  • Pieprz cayenne = 2% przyspieszenie metabolizmu = 0,1 filiżanki kawy  

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij