Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.3

Spacer po lesie, trening siłowy i sen - korzyści zdrowotne

Na szczęście już wiosna. To doskonały moment, żeby wyrwać się spod dachów i złapać trochę słońca, nawet jeśli ukrywa się za chmurami.

spacer po lesie fot. Shutterstock

5 korzyści ze spacerowania

Sprawdź, czy dzisiaj powietrze jest czyste, a jeśli tak, to idź na spacer wśród drzew, bo powodów jest mnóstwo. Oto 5 z nich.

  1. Uczeni z University of Michigan wyliczyli, że spacer po lesie poprawia aż o 20% pamięć krótkotrwałą.
  2. Chińscy uczeni wykazali, że dwudniowy wyjazd do lasu zmniejsza nasilenie stanów zapalnych w organizmie.
  3. Szwedzcy uczeni odkryli, że nawet widok zieleni za oknem obniża poziom stresu, a co dopiero spacer po lesie czy parku.
  4. Naukowcy z Tajwanu ustalili, że przebywanie wśród zieleni zmniejsza u dzieci ryzyko wystąpienia krótkowzroczności.
  5. Inne badania wykazały, że ludzie, którzy po operacji spędzali o połowę więcej czasu na słońcu, przyjmowali o 22% mniej środków przeciwbólowych.

Korzyści jest jednak zdecydowanie więcej. Zobacz, co da Ci 10, 15 lub 45 minut spaceru.

Ciekawostka 1

Wg badań współczesny człowiek spędza pod gołym niebem zaledwie 6% czasu. Resztę życia przeżywamy w pomieszczeniach zamkniętych i autach.

Ciekawostka 2

23 – o tyle procent zmniejsza się ryzyko przedwczesnej śmierci, jeśli regularnie dźwigasz żelastwo.

Rada 1

Zanim pójdziesz pozbyć się kurzajek do dermatologa, możesz wypróbować stary sposób z octem jabłkowym. Nasącz gazik octem, przyłóż do kurzajki i zabezpiecz plastrem. Zostaw na całą noc. Rano zdejmij i wieczorem powtórz operację. Po 1-2 dniach kurzajka może ściemnieć, ewentualnie lekko „napuchnąć”. Stosuj taki okład przez 10-14 dni, aż kurzajka odpadnie. Następnie jeszcze przez kilka dni powtarzaj zabieg, żeby zapobiec rozprzestrzenianiu się wirusów, które tę narośl wywołały. Jeśli nie zadziała, pozostaje mrożenie lub wypalanie laserem.

Rada 2

Wprawdzie kto rano wstaje, temu pan Bóg daje, ale czasami dłuższe spanie też się opłaca. Uczeni ze Stanford University przeprowadzili eksperyment na zawodnikach baseballu i odkryli, że po kilku tygodniach wysypiania się po 10 godzin na dobę poprawił się ich refleks oraz szybkość w sprincie (o niemal pół sekundy na dystansie 86 m). Trening na leżąco? Szanujemy.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij