Spacer po lesie, trening siłowy i sen - korzyści zdrowotne

Na szczęście już wiosna. To doskonały moment, żeby wyrwać się spod dachów i złapać trochę słońca, nawet jeśli ukrywa się za chmurami.

spacer po lesie fot. Shutterstock
fot. Shutterstock

5 korzyści ze spacerowania

Sprawdź, czy dzisiaj powietrze jest czyste, a jeśli tak, to idź na spacer wśród drzew, bo powodów jest mnóstwo. Oto 5 z nich.

REKLAMA
  1. Uczeni z University of Michigan wyliczyli, że spacer po lesie poprawia aż o 20% pamięć krótkotrwałą.
  2. Chińscy uczeni wykazali, że dwudniowy wyjazd do lasu zmniejsza nasilenie stanów zapalnych w organizmie.
  3. Szwedzcy uczeni odkryli, że nawet widok zieleni za oknem obniża poziom stresu, a co dopiero spacer po lesie czy parku.
  4. Naukowcy z Tajwanu ustalili, że przebywanie wśród zieleni zmniejsza u dzieci ryzyko wystąpienia krótkowzroczności.
  5. Inne badania wykazały, że ludzie, którzy po operacji spędzali o połowę więcej czasu na słońcu, przyjmowali o 22% mniej środków przeciwbólowych.

Korzyści jest jednak zdecydowanie więcej. Zobacz, co da Ci 10, 15 lub 45 minut spaceru.

Ciekawostka 1

Wg badań współczesny człowiek spędza pod gołym niebem zaledwie 6% czasu. Resztę życia przeżywamy w pomieszczeniach zamkniętych i autach.

Ciekawostka 2

23 – o tyle procent zmniejsza się ryzyko przedwczesnej śmierci, jeśli regularnie dźwigasz żelastwo.

Rada 1

Zanim pójdziesz pozbyć się kurzajek do dermatologa, możesz wypróbować stary sposób z octem jabłkowym. Nasącz gazik octem, przyłóż do kurzajki i zabezpiecz plastrem. Zostaw na całą noc. Rano zdejmij i wieczorem powtórz operację. Po 1-2 dniach kurzajka może ściemnieć, ewentualnie lekko „napuchnąć”. Stosuj taki okład przez 10-14 dni, aż kurzajka odpadnie. Następnie jeszcze przez kilka dni powtarzaj zabieg, żeby zapobiec rozprzestrzenianiu się wirusów, które tę narośl wywołały. Jeśli nie zadziała, pozostaje mrożenie lub wypalanie laserem.

Rada 2

Wprawdzie kto rano wstaje, temu pan Bóg daje, ale czasami dłuższe spanie też się opłaca. Uczeni ze Stanford University przeprowadzili eksperyment na zawodnikach baseballu i odkryli, że po kilku tygodniach wysypiania się po 10 godzin na dobę poprawił się ich refleks oraz szybkość w sprincie (o niemal pół sekundy na dystansie 86 m). Trening na leżąco? Szanujemy.

Zobacz również:
W dzisiejszym świecie energia do działania potrzebna jest nam od rana do wieczora. Nie ma zmiłuj. Co zapewni nam jej największą dawkę? Dobry trening czy pilnowanie diety? Zapytaliśmy eksperta. 
ZOBACZ WIĘCEJ
REKLAMA