Siła mięśni = siła woli? [Badania]

Badania potwierdzają to, co przypuszczaliśmy: istnieje dodatnia korelacja między siłą  fizyczną a siłą psychiczną. Na koronawirusowy dołek jest to informacja, jak znalazł.  

trening, siła woli, zdrowie psychiczne shutterstock.com
Kiedy następnym razem  będziesz w siłowni (nawet takiej z zaklejonymi szybami), rozejrzyj się. Ze statystyk wynika, że co ósmy facet ma jakieś problemy psychiczne, np. depresję. Ale zanim zaczniesz odliczać i wypadnie Ci akurat ten robiący martwy ciąg, przyhamuj. Jesteś w miejscu, gdzie statystyka się zakrzywia, bo, jak wynika z badań uczonych z Washington University School of Medicine, im więcej siły w mięśniach, tym mniejsze ryzyko myśli samobójczych.

REKLAMA

ZOBACZ: 24 powody, przez które mężczyźni zaniedbują zdrowie psychiczne

Zespół uczonych przeanalizował dane 9000 osób, którym mierzono siłę uścisku, a następnie zapytał uczestników, jak często w ciągu poprzednich dwóch tygodni mieli myśli o odebraniu sobie życia. Okazało się,  że każde 5 kg siły uścisku  więcej zmniejsza skłonność  do samobójstwa o 16%.

W Polsce, która niestety należy do czołówki europejskich krajów w liczbie samobójstw, przyda się każde dodatkowe narzędzie ułatwiające pokonanie pokusy skończenia ze sobą. Zwłaszcza facetom, bo zdecydowanie rzadziej niż kobiety szukamy profesjonalnej pomocy i długo oszukujemy się, że poradzimy sobie sami. Dźwiganie żelastwa nie zastąpi wizyty u specjalisty, ale lepsze coś niż nic.

Popraw nastrój od rana

Żeby wyjść ze świata mrocznych myśli, nie potrzeba wiele. Spróbuj tych sposobów.

7:15 Chwila ciszy

Uczeni z Indii wykazali, że regularna medytacja obniża poziom cytokin odpowiedzialnych m.in.  za obniżenie nastroju.

7:30 Mała czarna

A potem jeszcze trzy w ciągu dnia. Kawa w takiej dawce zmniejsza ryzyko samobójstwa o 50%. Kofeina jest łagodnym antydepresantem.

7:45 Zjedz banana

Banany zawierają witaminę B6, która jest potrzebna do produkcji poprawiającej nastrój serotoniny. Polecamy w koktajlu.

8:00 Przebiegnij się

Jak donosi „JAMA Psychiatry”, wystarczy  15 minut biegu w równym tempie, żeby odgonić złe myśli. Nie cierpisz biegać? To chociaż idź na spacer.

8:45 Zimny prysznic

Wskocz pod prysznic, ale temperaturę ustaw na około 20 °C. Badania uczonych  z Virginia Commonwealth University wykazały, że  2-3 minuty chłodnej kąpieli łagodzą objawy depresji.

Zobacz również:
Jeśli regularnie od dłuższego czasu trenujesz z ciężarami, zapewne w Twoim repertuarze znaleźć można wiele schematów wykonywania serii i powtórzeń. Drop sety, gigantserie, superserie, serie piramidalne – każda z nich ma swoje wady i zalety. Przyglądamy się bliżej tym ostatnim, ale w nieco odmiennym wariancie. 
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA