[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
3.3

Sen a budowanie mięśni [News MH]

Jeśli myślałeś, że nie ma cudownej recepty na budowanie mięśni, miałeś tylko częściowo rację. Ona istnieje, ale trzeba ją wspomóc treningiem. No i jej zastosowanie trwa aż osiem godzin. 

Mięśnie, budowanie mięśni, sen Czy można leżeć i zyskiwać mięśnie? Oczywiście.
Przeciętny człowiek w wieku 25-40 lat zasypia na ogół po północy. To oznacza, że kładzie się spać i budzi się tego samego dnia. Oczywiście są dni, przeważnie piątki albo soboty, kiedy to mamy konkretne powody, aby zarwać noc, ale lepiej mieć świadomość, że to może być ze szkodą dla sylwetki.

Zgodnie z nowymi badaniami kładzenie się spać o 22:30 jest najprostszym sposobem, aby dzięki wydzielaniu znacznych ilości hormonu wzrostu zbudować większe mięśnie podczas snu. Twój układ wydzielania wewnętrznego jest ściśle powiązany z rytmem dobowym.

REKLAMA

W artykule opublikowanym w czasopiśmie „Journal of Clinical Investigation” czytamy, że ludzki hormon wzrostu wydziela się intensywnie około godziny 23, a drugi, mniejszy skok poziomu tego hormonu, następuje około 2 w nocy. Ten system ewoluował przez tysiąclecia i nie będzie się zmieniał w ciągu jednego pokolenia dla Twojej przyjemności.

Przeczytaj też: 7 patentów na dobry sen

A prawda jest taka, że jeśli chodzisz spać po północy, to pozbawiasz organizm naturalnego zastrzyku hormonu, który powoduje przyrost mięśni i przyspiesza spalanie tłuszczu. Jeżeli naprawdę trudno Ci zasnąć wcześniej, prosta zmiana nawyków może pomóc. Unikaj kawy po godzinie 14, a wcześniejszy seks też sprzyja senności. Włącz to do swojego planu treningowego.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij