Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.5

Regeneracja mózgu - jak skutecznie odpoczywać?

Kolejna analogia do mięśni. Tak jak i one, mózg również potrzebuje odpoczynku i czasu na regenerację. Gdy będziesz go katował bez wytchnienia, w końcu się znudzi i przestanie współpracować.

regeneracja mózgu, sen, odpoczynek Wierzgaj gdy masz zjazd, zrób coś – np. powierzgaj chwilę nogą, żeby poprawić krążenie.

Nie zarywaj nocy

O tym, że niedobór snu ma fatalny wpływ na pamięć, pisaliśmy już tyle razy, że aż wstyd powtarzać. A zatem – śpij regularnie, kładź się i wstawaj o podobnych porach również w weekendy: podczas snu głębokiego mózg porządkuje sobie dane. Ale sen możesz też wykorzystać (podobnie jak trening) w trybie doraźnym.

Wyśnij pomysł

Psycholodzy z University of California w San Diego odkryli, że nawet krótka drzemka potrafi ułatwić wpadnięcie na kreatywne rozwiązanie problemu, z którym biedzisz się już od jakiegoś czasu bez spektakularnych sukcesów. Przed drzemką wypij kawę. Ona działa po ok. 30 minutach, więc obudzi Cię akurat wtedy, kiedy zdążysz już wypocząć.

Dla czytających: W 12 książek do lepszego życia

Rób przerwy

 Jak donosi serwis Open Education Database, system szkolny (45 minut lekcji i przerwa) jest najskuteczniejszy. Trzymaj się tych proporcji pracy do odpoczynku również w domu. O pełnych godzinach rób sobie 10-15 minut przerwy. Zajmuj się wtedy czymś innym, np. zrób sobie kanapkę albo pograj w grę. Tylko nie przedłużaj przerw, bo to już grozi marnotrawstwem czasu, którego nie masz przecież w nadmiarze.

Śmiej się

Gdy już naprawdę jesteś wycieńczony, obejrzyj sobie odcinek serialu komediowego albo jakiś naprawdę dobry skecz. Śmiech, podobnie jak ćwiczenia fizyczne, relaksuje i poprawia ukrwienie mózgu. Warunek: program musi Cię śmieszyć tak, żebyś śmiał się w głos.

MH 04/18

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij