REKLAMA

Pułapka kibicowania - co Ci grozi przed TV?

Lubisz posiedzieć przy piwku z meczem w tle? Zobacz, co tak naprawdę wyrządzasz swojemu organizmowi.

piłka nożna, mundial

Długotrwałe siedzenie

Wielogodzinne maratony meczowe mogą Ci poważnie zaszkodzić, szczególnie jeśli również w pracy okupujesz krzesło. I nie są to dane wyssane z palca. Badania nad zagrożeniami wynikającymi z długotrwałego siedzenia przeprowadzano na próbie 92 tysięcy ludzi przez 12 lat. Co z nich wyszło? Ano to, że będziesz miał 21% więcej „szans” na raka i 27% wyższe ryzyko zapadnięcia na którąś z chorób serca.

Patent MH: Wydatnie zmniejszysz to zagrożenie, gdy raz na godzinę wstaniesz i przez kilka minut pospacerujesz.

REKLAMA

Przeczytaj: Dlaczego długotrwałe siedzenie szkodzi? 

Stres

Drżenie o wynik i stan przedzawałowy kilka razy dziennie na pewno nie poprawią kondycji Twojego serca. Gdy jesteś zestresowany, organizm wytwarza duże ilości kortyzolu i adrenaliny. W niewielkich ilościach ich obecność jest pożądana, ale w nadmiarze powodują przyspieszone bicie serca, co prowadzi do nadciśnienia, podnosi poziom cukru we krwi, osłabia odporność i, o zgrozo, redukuje masę mięśniową.

Patent MH: Wysiłek fizyczny zmniejsza wydzielanie kortyzolu i ogranicza jego destrukcyjne działanie. Nie rezygnuj z treningu.  

Po piwku codziennie

 Wg „Journal of the American College of Cardiology” człowiek, który wypija tygodniowo 14 jednostek alkoholu, narażony jest o 25% bardziej na przedwczesny zgon z różnych powodów, a ryzyko wizyty na oddziale onkologii rośnie o 67%. A ile to jest 14 jednostek? 500 ml piwa o mocy 4,5% to 1,8 jednostki alkoholu.

Wychodzi więc, że wystarczy wypić nieco ponad 7 piw tygodniowo, by znaleźć się w grupie ryzyka. Z kolei według „Alcoholism: Clinical and Experimental Research” nie możesz przekroczyć 0,8 mg alkoholu na kg masy ciała, jeśli nie chcesz pozbyć się mięśni. Pamiętaj również, że wątroba potrzebuje 2 dni bez alkoholu, by się zregenerować.

Patent MH: Liczby nie kłamią: ogranicz się do jednego piwa na dzień. Resztę uzupełnij wersjami „free”. Podziękuje Ci wątroba, podziękują Ci mięśnie.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA