[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.8

Powrót do równowagi: jak podkręcić metabolizm?

Odpowiednia dieta i zdrowy tryb życia to 70% sukcesu, reszta to ćwiczenia. Zebraliśmy najważniejsze wskazówki, abyś w walce o metaboliczną równowagę miał solidny grunt pod stopami. Oto plan, który sprawi, że Twój metabolizm znowu będzie szybki jak dawniej. 

Powrót do równowagi: jak podkręcić metabolizm? fot. Wiesiek Jurewicz
Oczyść dietę

1. Odżywiaj się naturalnie

Wykreśl z menu mocno przetworzone produkty, pełne chemicznych dodatków. Trudno się im oprzeć, więc najlepiej wywal je z domu i więcej nie kupuj.

2. Gotuj samodzielnie

Jak najczęściej gotuj sam, żeby mieć kontrolę nad składem potraw. Próbuj przyrządzać je tak, żeby były jak najbliższe swojej naturalnej formy.

3. Dziel talerz na pół

Połowę obiadowego talerza powinno zajmować chude białko (np. pierś z kurczaka czy schab), a drugą warzywa zawierające jak najwięcej błonnika.  

Mniej węglowodanów

4. Zapomnij o cukrze

Wykreśl z menu cukier w różnych postaciach (produkty często słodzi się np. syropem glukozowo-fruktozowym). Wyjątkiem są owoce, najlepiej te o niskim indeksie glikemicznym.

5. Szukaj złotego środka

Zobacz, jak będziesz się czuł, stopniowo zmniejszając w menu udział białego pieczywa, ryżu czy makaronu. Patrz, jak reaguje na to Twój organizm, i szukaj najlepszej dla siebie proporcji.

6. Jedz warzywa

Te węgle, które pozostawisz, powinny pochodzić z warzyw (do każdego posiłku), w mniejszej ilości z owoców i prawdziwych produktów pełnoziarnistych, a nie tylko takich, które je udają. 

Trenuj interwałowo

7. Interwały czasowe

Ćwicz na maksa przez 20 sekund, a potem przez 40 s odpoczywaj (zaawansowani 30 s/30 s). Na początek w zupełności wystarczy 10 minut takiego treningu.

8. Interwały ilościowe

Załóż sobie ilość powtórzeń do wykonania czy dystans do pokonania, a potem odpoczywaj tyle czasu, ile zajęło Ci wykonanie zadania. Ćwicz przez 30-45 minut.

9. Interwały mieszane

Rób np. 10 pompek czy swingów kettlebellem w ciągu minuty. Im szybciej wykonasz zadanie, tym więcej czasu zostanie Ci na odpoczynek. 

Ćwicz i odpoczywaj

10. Daj z siebie wszystko

Nie przesadzaj, jeśli organizm nie jest przyzwyczajony do obciążeń, ale pod koniec treningu (nie już po 5 minutach!) – nie możesz mieć suchej koszulki.

11. Wysypiaj się

Gdy zaczynasz trenować, bardzo istotna staje się regeneracja. Długi i regularny sen pomaga też porządkować pracę hormonów, które regulują metabolizm.

12. Odpuść sobie czasem

Osiągnięcie założonego celu w 90% to i tak świetny wynik. Naprawdę nic się nie stanie, jeśli raz na jakiś czas zrobisz odstępstwo i zjesz coś, czego nie powinieneś.

Chcesz wiedzieć, czym dokładnie jest metabolizm? Przeczytaj artykuł Zdrowy metaboizm - co to takiego?

MH 06/2013

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij