[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.7

Popularne cytrusy: przewodnik MH

Zimą musisz dbać o odporność bardziej niż zwykle. Dzięki owocom cytrusowym zadasz chorobom cios z chirurgiczną precyzją.

 

Cytrusy

Pomelo

Czyli pomarańcza olbrzymia. Cierpko-słodkie: raz przypomina grejpfruta, a raz pomarańczę. Żeby przedrzeć się przez grubą skórę pomelo, użyj solidnego noża szefa kuchni. Przed zjedzeniem pozbądź się gorzkiej białej skórki,otaczającej soczysty miąższ. W nagrodę dostaniesz zastrzyk witaminy C: w 100 g owocu jest jej aż 61 mg, czyli 68% zalecanej dziennej dawki.

Zmiksuj: Swietnie smakuje ze świeżą miętą. To połączenie siądzie jak złoto w drinkach i sałatkach.

REKLAMA

Limonki

Nie ma to większego znaczenia, bo nie jesz ich przecież na kilogramy, ale z kronikarskiego obowiązku podkreślimy wyższą niż u konkurencji ilość błonnika. Nadają się nie tylko jako zagrycha do tequili: zawierają sporo działających antyoksydacyjnie flawonoidów. Do spółki z miętą pomogą Ci stworzyć wyborną lemoniadę, która sprawdzi się przez cały rok, a nie tylko latem.

Wyciśnij je: Świeży sok z limonek świetnie komponuje się z indyjskim curry czy azjatyckimi noodlami.

Czerwone pomarańcze

Czerwone zabarwienie zawdzięczają obecności antocyjanów – związków działających antyoksydacyjnie. Ich miąższ jest jędrny i smakuje niesamowicie w towarzystwie zwyczajnej rukoli i sera feta. Możesz też wykorzystać je do przyrządzenia dressingu – wystarczy, że do wyciśniętego soku dodasz trochę oliwy z oliwek oraz świeżo zmielony pieprz.

Z dodatkiem ziół: Schłodź je w lodówce i dodaj drobno posiekanej bazylii. Deser gotowy.

Mandarynki

Witamina C? Jest! Nieco mniej niż w grejfrutach, ale ziarnko do ziarnka... Smakują świetnie w sałatce z cienkimi plasterkami jabłka, fenkułem i zielonymi oliwkami. Wyciśnij z nich sok i zamroź w foremce do lodu, żeby mieć niskokaloryczną alternatywę dla lodów. Pismo „Nutrition and Cancer” donosi, że dzięki zawartości przeciwutleniaczy mogą działać przeciwnowotworowo.

Słodsza alternatywa: Możesz też wypróbować klementynki, które są słodszymi kuzynkami mandarynek.

Grejprfuty

Zawierają o połowę mniej witaminy C niż pomelo, ale to wciąż ilość, po którą warto się - zwłaszcza w zimie - schylić. Czerwony kolor świadczy też o sporej zawartości likopenu, jednego z najpotężniejszych przeciwutleniaczy. Znudziły Ci się świeże owoce? Wrzuć cząstki na patelnię i podsmaż chwilę, lekko skropione miodem. Pycha.

Szybka sałatka: Połącz w miseczce kawałeczki grejpfruta z jarmużem i awokado.

Cytryny

Za pełne witaminy C cytryny (pod tym względem w naszym zestawieniu zajmują pierwsze miejsce) matce Naturze powinniśmy dziękować na kolanach. Ich dodatek robi dobrze prawie każdemu daniu: od łososia po domowy hummus. Najlepsze jest to, że możesz wykorzystać nie tylko sok, ale też skórkę – starta, w parze z pietruszką, świetnie podrasuje na przykład jogurt.

Ostrożnie: Uważaj, gdy ścierasz skórkę - jeśli zrobisz to za głęboko, będzie miała gorzki posmak.  

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij