[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.0

Pieprz: właściwości i korzyści zdrowotne

Weź sobie do serca radę, żeby pieprzyć częściej i solić mniej, a choroby układu krwionośnego będziesz znał tylko ze słyszenia. 

pieprz fot. Getty Images
Zrobiliśmy szybki przegląd przepisów w MH i pieprz na szczęście znajduje się w prawie każdym z nich. A jeśli nawet go tam nie ma, spokojnie możesz go dodać. Warto, bo indyjscy uczeni twierdzą, że może pomagać regulować poziom cholesterolu. Przed chorobami serca też ma chronić, dzięki wysokiej zawartości wanadu oraz chromu.

Z kolei Amerykanie z Michigan State University podkreślają jego właściwości antyoksydacyjne i przeciwzapalne. Efekt stosowania powinien być zauważalny, zwłaszcza gdy pieprz choć w części zastąpi sól, której zjadamy o wiele za dużo.

Gdybyś zaś przypadkiem natknął się na odmianę pieprzu zwaną melegueta, nie podchodź do niej jak pies do jeża: według japońskich badaczy z Tenshi College pomaga spalać tłuszcz trzewny, który zbiera się wokół organów i zaburza ich funkcjonowanie. 

Nie tylko serce

Będąca składnikiem pieprzu piperyna może ograniczać wzrost komórek tłuszczowych.

Składniki, które przyspieszą chwilę, w której tłuszcz ucieknie, gdzie pieprz rośnie.

Ocet (naturalny jabłkowy, mętny) zwiększy wrażliwość na insulinę i dokwasi żołądek, poprawiając trawienie. 

Wysypiaj się

Dzięki temu wyregulujesz gospodarkę hormonalną organizmu i będziesz bardziej odporny na stres. 

Pij herbatę

Wykreśl z menu słodzone napoje i zastąp je gorzkimi herbatami, a ograniczysz skoki glukozy we krwi.

MH 03/2016

 

Komentarze

 (2)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij