[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

REKLAMA

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.3

Pewne sposoby na stres oraz skala stresu Holmesa i Rahe'a

Psycholog Ewa Moroch radzi, co możesz zrobić, gdy uderza stres, a pod ręką nie masz akurat kapsuły do floatowania.

zrelaksowany facet fot. Shutterstock
A. Uśmiechem go!

Gdy się zdenerwujesz, natychmiast wywołaj półuśmiech na twarzy. Zrób z nim trzy spokojnie wdechy i wydechy.

B. Głęboki wdech

Połóż się na plecach. Oddychaj równo i spokojnie, skupiając uwagę na mięśniach brzucha.

C. Krok za krokiem

Spaceruj bez pośpiechu po ogrodzie, podczas drogi do domu, w pracy. Oddychaj swobodnie. Kontempluj każdy krok, obserwując uważnie wdech i wydech.

D. Sprzątanie

Podziel pracę na układanie książek, rzeczy w szafach, odkurzanie, zamiatanie, zmywanie. Przeznacz czas na poszczególne czynności i wykonuj je ze szczególną starannością.

E. W wannie

Połóż się w wannie i oddychaj głęboko, zupełnie jakby oddech zbliżał ciało do stania się wodą. Zadbaj o ciszę lub ulubioną muzykę, aromaty bądź sól.

Skala stresu wg Holmesa i Rahe'a

  • Największym stresorem jest według tych psychologów śmierć współmażonka: 100 punktów w ich skali.
  • Drugie miejsce zajmuje rozwód, któremu przyznano 73 punkty (separacja na trzecim z 65 punktami).
  • Kolejna pozycja to 63 punkty, które otrzymały pobyt w więzieniu oraz śmierć bliskiego członka rodziny.  
  • Zranienie ciała lub chorobę wyceniono na 53 punkty, a tuż za nimi znalazło się – uwaga! – małżeństwo. Gorzko, gorzko!

Co jeszcze?

Badania pokazują, że stres szkodzi nam tylko wtedy, gdy uważamy go za szkodliwy.

Od stresu chroni nas bliskość ludzi oraz ich wsparcie, pomaga też kontakt z naturą.

Zamiast unikać stresu, lepiej nazwać go po imieniu i się z nim oswoić.

Ci, którzy wierzą, że to, co robią, ma sens i się w to angażują, są najodporniejsi na stres.

REKLAMA

Komentarze

 (2)
ZOBACZ KOMENTARZE

REKLAMA

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij