[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.2

Pas treningowy: czy warto go używać? [rozmowa z ekspertem]

Niektórzy na siłce, podczas martwego ciągu, mają na sobie pas. Czy Ty też powinieneś?

pas treningowy fot. Shutterstock
A: Pas zwiększa ciśnienie tłoczni brzusznej, a to zmniejsza naprężenia wywierane na krążki międzykręgowe.

B: Rozumiem, że chodzi o ochronę kręgosłupa?

A: Dokładnie. Pas zakładany podczas wykonywania martwego ciągu stabilizuje i odciąża odcinek lędźwiowy kręgosłupa.

B: Mam go zakładać za każdym razem podczas robienia tego ćwiczenia?

A: Nie. Rób to, tylko podnosząc submaksymalne i maksymalne ciężary. Zmniejszysz ryzyko ewentualnej kontuzji.

B: Dlaczego więc przy mniejszych obciążeniach mam ćwiczyć bez pasa?

A: Bo upośledza on wtedy działanie mięśni stabilizujących kręgosłup lędźwiowy, a to one mają stanowić swoisty gorset i chronić nasze ciało.

ekspert: Sławek Zawrotniak, założyciel Bridge Nation CrossFit we Wrocławiu

REKLAMA

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij