[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.0

Oglądanie telewizji: odłącz się

Oglądanie telewizji w nadmiarze szkodzi nie tylko Twojej duszy. Ciału również. Zobacz, jak bardzo.

 

Oglądanie telewizji szkodzi
Koniec seansu

Jeśli masz spore trudności w odnalezieniu przycisku „off ” na pilocie, nie jesteś sam. Nałogowe, kompulsywne oglądanie TV wywołuje w mózgu reakcje podobne do działania narkotyków. Wg badań uczonych z Texas University po pewnym czasie taki nawyk prowadzi często do depresji i utraty kontroli nad własnym zachowaniem również w innych sferach życia.

Żeby zniwelować skutki oglądania, najlepiej siadaj przed telewizorem w towarzystwie przyjaciół. I koniecznie wyznaczcie sobie limit czasu, zanim włączycie program. Wspólne oglądanie pomoże Ci przełamać nawyk i następnego dnia łatwiej Ci będzie odpuścić kolejny odcinek.

Nie wgapiaj się

Wielogodzinne sesje szkodzą Twoim oczom. Patrząc w ekran, mrugasz znacznie rzadziej niż zazwyczaj, co prowadzi do wysuszenia oka i w konsekwencji nawet do zaburzeń widzenia. Zresetuj wzrok podczas każdej przerwy na reklamy, odwracając go od telewizora i kierując mniej więcej 6 metrów dalej. Już pieką Cię oczy? Daj im odpocząć. Wyłącz TV, przygotuj sobie ściereczkę nasączoną naparem ze świetlika lub przynajmniej ciepłej wody, połóż ją na oczy i poleż tak z 5-10 minut.

Dr house cię zabija

Chociaż podobno oglądanie tego serialu ocaliło życie kobiecie, która rozpoznała u siebie objawy rzadkiej choroby, w większości przypadków oglądanie kilku odcinków z rzędu raczej zwiększa ryzyko śmierci. Wg University of California ludzie, którzy oglądają telewizję ponad 4 godziny dziennie, są aż o 125% bardziej narażeni na zawał serca niż ci, którzy oglądają mniej.

Niebezpieczne jest zwłaszcza zasiadanie przed pudłem w trakcie posiłku lub tuż po nim. Gwałtownie rośnie wówczas poziom cukru, co prowadzi do otyłości. Zmniejszysz ryzyko, jeśli po posiłku poruszasz się trochę (spacer lub sprzątanie wystarczą) i zasiądziesz przed TV dopiero po 40 minutach.

Jak superman

Nietrudno wskazać główną ofi arę siedzenia przed TV. Badanie United Chiropractic Association wykazało, że pozycja, w której ludzie zazwyczaj oglądają telewizję, oczywiście szkodzi kręgosłupowi, a także zaburza oddychanie, co sprawia, że Twoje tkanki mogą być niedotlenione. Rozwiązanie? W przerwie na reklamę rzuć się jak Superman na podłogę twarzą do ziemi, zepnij pośladki, wyciągnij ręce nad głowę i i unieś tułów na 10 sekund. Zrób trzy powtórzenia.

Żywy trup

Pełne napięcia seanse o północy podnoszą ciśnienie krwi i mogą rozregulować Twój rytm dobowy, co oznacza, że będzie Ci trudniej zasnąć nie tylko tej nocy, ale również przez kilka kolejnych. A skutki niedoboru snu są opłakane. Jesteś wiecznie zmęczony, trudno Ci się skoncentrować, a na dodatek liczba plemników spada aż o 1/4. Podobnie zresztą jak libido. Żeby zmniejszyć ryzyko, sięgnij przed snem po książkę. Lektura obniży ciśnienie, zaśniesz i następnego dnia nie będziesz już takim zombie. 

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij