[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.4

Odżywki białkowe: jak reagują mięśnie?

Koktajle białkowe to obowiązkowy element wielu programów treningowych dla tych, którzy chcę zwiększyć masę mięśniową. Nic dziwnego więc, że je pijesz. W końcu efekty są widoczne niemal natychmiast. Ale czy wiesz, jak to się dzieje, że po wypiciu shake'a proteinowego mięśnie rosną szybciej? 

Odżywki białkowe: reakcja Twoich mięśni Odżywki białkowe to Twój najlepszy sojusznik w walce o muskularną sylwetkę.

1. Mięśnie pękają

Jesteś już po sesji z ciężarami i mięśnie aż jęczą z wysiłku. „Ćwiczenia siłowe powodują mikroskopijne pęknięcia w tkance mięśniowej, które przyspieszają jej przyrost” – wyjaśnia Christian Finn, specjalista w dziedzinie fizjologii sportu. Pierwsze 30 minut po zakończeniu treningu to idealny moment na uzupełnienie aminokwasów, niezbędnych mięśniom do zbudowania masy. A koktajl białkowy zawiera właśnie aminokwasy, czyli białka.

2. Co za dużo, to zbędnie

Rozłożenie i przyswojenie tej potężnej dawki protein jest ciężkim zadaniem. Głównie dla nerek. Jeśli będziesz wypijał za dużo koktajli, wprawdzie nie zniszczysz sobie nerek, ale powyżej pewnej granicy organizm nie jest już w stanie przerobić białek na mięśnie i odkłada je w postaci tłuszczu lub po prostu wydala. Aby budować mięśnie, wystarczą 2 g białka na kilogram masy ciała dziennie. Taka dawka jest idealna, by Twoje mięśnie odbudowały się i urosły.

3. Fanfary

Ops! To na pewno znowu ten przeklęty pies... Jednym z efektów ubocznych koktajli białkowych jest zwiększone wydzielanie gazów. Jedna z teorii mówi, że glukoza zawarta w koktajlach stanowi świetną pożywkę dla bakterii w jelitach, zwiększając fermentację. Mniej spektakularnym efektem ubocznym jest odwodnienie. Woda jest niezbędna w procesie trawienia, który ma większe przywileje w organizmie niż nawadnianie. 

 

REKLAMA

Odżywki białkowe: reakcja Twoich mięśni

4. Słodko

Wypijając koktajl, nie dostarczasz sobie tylko i wyłącznie białka. Jeśli przeczytasz uważnie ulotkę na opakowaniu, zauważysz, że są tam również węglowodany, czyli cukry. Tylko bez paniki, węglowodany też są potrzebne mięśniom. Jeżeli będzie ich za mało w Twojej diecie, Twój organizm zacznie pobierać energię, przejadając te mięśnie, które już masz. Budowanie mięśni to nie tylko kwestia dostarczenia odpowiedniej ilości białka.

5. Bądź zachłanny

Mniej więcej w godzinę po zakończeniu treningu tempo budowania mięśni zaczyna spadać. Dołóż więc do pieca nieco dodatkowego białka i węglowodanów. „Twoje ciało przekształca białko w mięśnie przez co najmniej dobę po treningu, więc staraj się w tym czasie jeść raz na dwie, trzy godziny” – radzi Finn. Jeżeli odpowiednio dobierzesz trening i dietę, efekty budowania mięśni powinny być widoczne po około sześciu tygodniach.

6. Need for speed

Większość gotowych koktajli proteinowych zawiera białka z soi albo tzw. białka serwatkowe. Jedne i drugie zostały już w przetwórni wstępnie nadtrawione, dzięki czemu są szybciej wchłaniane przez ciało. Jeśli zależy Ci na jak na szybszym przyswojeniu białka, mieszaj proszek z wodą, a nie z mlekiem. Nieprzetworzone białko z mleka jest przyswajalne znacznie wolniej.

 

Komentarze

 (3)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij