Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.5

Niewyspany? 10 sygnałów, że śpisz za mało

Uczeni donoszą - to, ile śpisz, zależy od Twoich genów. Jednym wystarczy 5 godzin snu, a dla innych 7 godzin to minimum. I nie można sprawy bagatelizować, bo regularne niedosypianie może mieć poważny wpływ na nasze zdrowie.

sen, brak snu Liczenie owiec nie pomoże, jeśli w ciągu dnia zrobiłeś wszystko, żeby utrudnić sobie zasypianie.
Uważany za jednego z największych tuzów nauki, Albert Einstein sypiał aż 11 godzin na dobę. Żelazna dama (Margaret Thatcher) uważała, że sen jest dla ludzi słabych i nie poświęcała mu więcej niż 3 godziny dziennie? Zaledwie na jedną godzinę więcej pozwala sobie podobno Donald Trump, dla którego optymalna liczba przespanych godzin równa się 4. Jednak, jak podają naukowcy, to, ile godzin snu jest nam potrzebne do regeneracji nie zależy od siły charakteru, a od genów.

Zobacz także: Długość snu a geny

Co jeśli śpisz za mało? Nic przyjemnego. Brak odpowiedniej ilości snu może przyczynić się do problemów z sercem (zawał), udaru, otyłości, a nawet cukrzycy. Wiadomo, nie mówimy tutaj o zwykłym niewyspaniu, które zdarza się od czasu do czasu każdemu. Jego objawy takie jak chęć częstszego podjadania, spadek libido, czy obniżenie nastroju to pryszcz przy objawach związanych z pernamentnym brakiem snu. Poniżej znajdziesz listę 10 sygnałów, które świadczą o tym, że powinieneś w końcu się wyspać:

1. Bez budzika jak bez ręki. Nie obudzisz się o odpowiedniej porze, jeśli nie masz go przy sobie.
2. Kino traktujesz jak sypialnię, książka/ gazeta służy Ci jako maseczka na twarz.
3. Czujesz się śpiący po kilku nieforsownych ćwiczeniach.
4. Podczas prowadzenia auta walczysz z opadającą głową.
5. Szwankuje Ci pamięć. Nazwiska, numery - nie jesteś w stanie sobie ich przypomnieć.
6. Łatwiej Cię wyprowadzić z równowagi.
7. Nie masz ochoty na wyjście z kumplami, wybierasz samotny mecz w domu.
8. Refleks przestaje być Twoją mocną stroną.
9. Intuicja, którą tak zawsze w sobie ceniłeś zaczyna Cię zawodzić. Podejmujesz niefortunne decyzje.
10. Wystarczy kilka minut i śpisz jak suseł.

Według naukowców, zdrowa osoba powinna zasypiać w około 10-20 minut. Istnieje sprawdzony patent na zmierzenie swojego czasu. Kładziesz metalową tacę obok łóżka, po czym do jednej ręki bierzesz klucze, a drugą nastawiasz stoper. Telefon zaczyna odliczać czas, a Ty z kluczami w ręce kładziesz się do snu, trzymając je cały czas na wysokości tacy. W momencie kiedy odetnie Ci świadomość, klucze automatycznie wylecą z ręki, powodując hałas, który na pewno postawi Cię na nogi.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij