Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Naturalne dopalacze: popołudnie

W drugiej połowie dnia masz prawo czuć zmęczenie i niechęć do wszelakiej aktywności. Ale zamiast rzucić się na kanapę, zastosuj kilka prostych sztuczek MH, by podładować poziom baterii i uratować popołudnie przed bezproduktywnością.

Wieczorny brak energii

14:00 Spacerkiem po korytarzu

Wstań z krzesła, jeśli cały dzień w pracy spędzasz na siedząco, i zrób sobie krótki spacer, aby rozprostować kości. Jeśli pracujesz przed komputerem, co 20 minut oderwij wzrok od ekranu i zaaplikuj oczom małą gimnastykę, patrząc na zmianę na przedmioty położone blisko i daleko od Ciebie.

16:00 Drzemka w firmie? Jasne!

Czasem musisz posłuchać tego, co Twoje ciało chce Ci zakomunikować. I podporządkować się jego rozkazom, nawet jeśli nie bardzo podoba się to Twemu szefowi. Przyzwoita popołudniowa drzemka może być równie zbawienna dla mózgu jak całonocny sen, jeśli dopada Cię znużenie – twierdzą naukowcy z Harvard University.

Aby się zdrzemnąć: znajdź chłodne, ciemne miejsce z włączonym wentylatorem lub komputerem – ich tzw. biały szum pomoże Ci zasnąć; rozluźnij krawat, rozepnij koszulę pod szyją, zdejmij buty i wyłącz telefon komórkowy; ustaw alarm w komputerze lub zegarku, aby zadzwonił za kwadrans i weź powoli kilka głębokich oddechów – jeśli nie uśniesz po 5 minutach, prawdopodobnie drzemka nie jest Ci jednak potrzebna.

I najważniejsze: wyjdź z biura natychmiast, jak tylko zrobisz wszystko, co do Ciebie należy. Inni mogą na Ciebie krzywo patrzeć, ale prawda jest taka, że osoby, które w wolnym czasie uczciwie odpoczywają, osiągają lepsze wyniki w pracy niż Ci, którzy pracują po godzinach.

16:30 Kawa – pierwsza i ostatnia

Kofeina działa znacznie bardziej pobudzająco niż sądzisz. Jej zauważalne oddziaływanie na ludzki organizm trwa cztery-pięć godzin. Aż 24 godziny upływają, zanim zostanie całkowicie wchłonięta. Dlatego nie powinieneś pić kawy później niż o tej porze, jeśli chcesz w nocy dobrze się wyspać. Dotyczy to również picia mocnej herbaty, jedzenia czekolady i picia niektórych gazowanych napojów, zawierających kofeinę (np. Coca-Cola, Pepsi).

17:00 Batoniki precz

Energetyczne batoniki to dobre wspomagacze organizmu, gdy pokonujesz trasę maratonu. Ale jeśli cała Twoja popołudniowa aktywność ogranicza się do rozwiązywania krzyżówek – zastąp je owocami. Węglowodany z owoców nie są tak szybko zamieniane na energię, jak te z batonów, więc pozwolą Ci na dłużej podładować akumulatory.

17:30 Orzechowy wzmacniacz

Aby wieczorem nie zasnąć na kanapie przed telewizorem, wrzuć do ust garść dowolnych orzeszków i rodzynków. Potas z rodzynek pomoże zamienić cukier we krwi w energię, a jedząc orzechy, podnosisz poziom magnezu w organizmie, zapobiegając w ten sposób wydzielaniu się kwasu mlekowego, który powoduje, że czujesz się zmęczony.

18:00 Wolne od siłowni

Jeśli regularnie trenujesz z ciężarami, ale z każdą wizytą w siłowni czujesz się raczej słabszy niż silniejszy, najprawdopodobniej jesteś po prostu przemęczony. Zamiast nadal się forsować podczas targania żelastwa, daj sobie kilka dni luzu albo zastąp pływaniem treningi w siłowni. Przemęczenie to także sprawa psychiki – jeśli czujesz się zniechęcony, bo wpadłeś w nużącą rutynę, spróbuj zmienić rytm. 

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij