[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
1.5

Napoje pobudzające - co oprócz kawy?

Gdy czujesz, że robisz się senny, a zostały Ci jeszcze dwa rozdziały, możesz tę senność odgonić. Wtedy sięgasz zazwyczaj po kawę. Ale „obudzić się” możesz nie tylko kawą.

kawa, energia, senność Zapomnij o energetykach. Są zdrowsze i skuteczniejsze sposoby na pobudzenie.

Kawa

Jej głównym składnikiem aktywnym jest kofeina, która ma doskonale potwierdzone działanie pobudzające. Jednak uważaj, żeby nie przesadzić, gdy wypijesz jej za dużo albo za mocną, bo możesz zacząć zachowywać się nerwowo, a to nie sprzyja nauce. Pamiętaj, że kawa działa po ok. 30 minutach, więc zanim zrobisz sobie drugą, przynajmniej daj tej pierwszej szansę. Po niecałych 5 godzinach poziom kofeiny we krwi spada o połowę, więc wtedy możesz zrobić sobie drugą.

Dla kawoszy: Fakty i mity o kawie

REKLAMA

Herbata

Składnikiem aktywnym czarnej herbaty również jest kofeina, tylko nazywa się ją teiną. Zawartość kofeiny w herbacie jest około 4 razy mniejsza niż w kawie.

Mięta

Gdy mdli Cię już na samą myśl o kolejnej kawie, zaparz sobie miętę. Badania irańskich uczonych wykazały, że już sam zapach mięty poprawia natychmiast zdolności poznawcze, wydolność płuc (a więc więcej tlenu trafi a do mózgu) i refl eks. Bonus – będziesz miał świeższy oddech.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij