[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
1.5

Napoje pobudzające - co oprócz kawy?

Gdy czujesz, że robisz się senny, a zostały Ci jeszcze dwa rozdziały, możesz tę senność odgonić. Wtedy sięgasz zazwyczaj po kawę. Ale „obudzić się” możesz nie tylko kawą.

kawa, energia, senność Zapomnij o energetykach. Są zdrowsze i skuteczniejsze sposoby na pobudzenie.

Kawa

Jej głównym składnikiem aktywnym jest kofeina, która ma doskonale potwierdzone działanie pobudzające. Jednak uważaj, żeby nie przesadzić, gdy wypijesz jej za dużo albo za mocną, bo możesz zacząć zachowywać się nerwowo, a to nie sprzyja nauce. Pamiętaj, że kawa działa po ok. 30 minutach, więc zanim zrobisz sobie drugą, przynajmniej daj tej pierwszej szansę. Po niecałych 5 godzinach poziom kofeiny we krwi spada o połowę, więc wtedy możesz zrobić sobie drugą.

Dla kawoszy: Fakty i mity o kawie

REKLAMA

Herbata

Składnikiem aktywnym czarnej herbaty również jest kofeina, tylko nazywa się ją teiną. Zawartość kofeiny w herbacie jest około 4 razy mniejsza niż w kawie.

Mięta

Gdy mdli Cię już na samą myśl o kolejnej kawie, zaparz sobie miętę. Badania irańskich uczonych wykazały, że już sam zapach mięty poprawia natychmiast zdolności poznawcze, wydolność płuc (a więc więcej tlenu trafi a do mózgu) i refl eks. Bonus – będziesz miał świeższy oddech.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij