[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
2.6

Nadmierna potliwość: jak sobie z nią radzić?

Zgrzany, zmęczony i spocony. Brzmi znajomo? Gdy się zmęczysz, pocisz się bardziej. W stresie i upale również. Zobacz, jak powstaje pot, i co zrobić, by przykręcić ten kurek.  

pot fot. Shutterstock
1. Sporty wodne

Nie znamy nikogo, kto lubiłby pot. Jednak zamiast go przeklinać, zacznij go doceniać, bo gdybyś się nie pocił, prawdopodobnie byś się ugotował już w podstawówce podczas pierwszego meczu w nogę. Gdy Twoje mięśnie ciężko pracują, podnosi się temperatura ciała i pot wydzielany przez gruczoły ekrynowe ma za zadanie schłodzić Twój organizm. Niestety, przy okazji tracisz także elektrolity, dlatego na treningu warto uzupełniać sód, magnez i potas. Mokra koszulka jest dowodem, że się nie obijałeś.

2. Norma, czyli ile?

Nie ma precyzyjnych danych, ile wynosi norma pocenia. Jednak, jeśli zauważyłeś, że w tych samych sytuacjach pocisz się bardziej niż koledzy albo bardziej niż kiedyś, możesz cierpieć na tzw. nadpotliwość. Zacznij od prostych sposobów – unikaj kawy, alkoholu i ostrych dań. Jeśli problem dotyczy dłoni lub stóp, spróbuj jonoforezy – jest zaskakująco skuteczna. Jeśli nie pomoże, a z Ciebie dosłownie leje się ciurkiem, zostaje ostrzyknięcie botoksem. Nie jest tanio (1000-1500 zł), ale na co najmniej pół roku masz spokój. Często zaś nawet na ponad rok. 

3. Z dala od ciała

Im szybciej pozbędziesz się potu ze skóry, tym mniej czasu będą miały bakterie, żeby go zacząć rozkładać, wywołując brzydki zapach. Jeśli pocisz się bardziej niż inni, sięgnij po bieliznę termoaktywną – ona odprowadza pot na zewnątrz i pozwala mu wyparować. Świetne, choć bardzo drogie są ubrania z wełny merynosa. Jeśli nie zamierzasz wydawać kilkuset złotych na zestaw bielizny, spróbuj bielizny z wiskozy bambusowej. Nie jest tak skuteczna, ale chłodzi i jest przyjemna.

 

STRONA 1 z 2

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij