Moda na bycie eko - co tak naprawdę warto robić?

Moda na bycie eko w porównaniu do np. mody na koczek samuraja czy spodnie rurki jest spoko. Podpowiadamy kilka zasad, które warto znać i stosować.

shutterstock.com

Pij kranówkę

Picie wody w jednorazowych butelkach jest większym obciachem niż noszenie skarpet z sandałami. Kranówka nie truje, wręcz przeciwnie: zawiera cenne minerały, takie jak wapń i magnez. Ich ilość jest zależna od miejsca, np. w Warszawie jest to około 250 mg/l.

REKLAMA

ZOBACZ: 8 mitów o ochronie środowiska

Oszczędzaj prąd

Za prąd w pracy nie płacisz, więc niespecjalnie się tym przejmujesz. A szkoda. Nawyk wyłączania niepotrzebnie zapalonego światła wchodzi w krew i pozwala uniknąć wysokich rachuków za prąd w domu. A te i tak w 2020 roku wzrosną o ok. 12%.

Zrezygnuj z prezentów

Okazji do obdarowywania się prezentami w pracy nie brakuje: a to czyjeś imieniny, a to ślub czy mikołajki. Zaproponuj, żeby prezenty materialne (często nietrafione) zamienić na karnety, np. na gokarty czy masaż.

Wsiądź na rower

 Ładną mamy wiosnę tej zimy, prawda? Skoro pogoda sprzyja rowerzystom, to już nic nie powinno Cię powstrzymywać, by cztery kółka zamienić na dwa. Nie tylko nabierzesz kondycji przed sezonem, ale i zadbasz o środowisko.

PRZECZYTAJ: Żywność ekologiczna pod lupą

Nie drukuj

Drukujemy tyle, że głowa mała. Na dodatek najczęściej jednostronnie i całkiem niepotrzebnie. Co robić? Przerzuć się na internetowe dyski, jak np. Dropbox czy Google Drive, i drukuj tylko wtedy, jeśli naprawdę musisz (zawsze dwustronnie).

Segreguj śmieci

Nowy rok przyniósł nowe zasady segregowania śmieci: musimy to robić jeszcze staranniej. Skoro robisz to w domu, dlaczego wszystkie odpadki wrzucasz do jednego kubła w pracy? Stary, to naprawdę nie wymaga dużo wysiłku.

Nakręć się

Zakrętki od butelek to cenny surowiec wtórny, który warto zbierać i oddawać potrzebującym. Zorganizuj zbiórkę w swoim biurze.

Zobacz również:
W każdy poniedziałek okupujesz ławeczkę i wyciskasz sztangę? Ten trening jest lepszy. Nie tylko dlatego, że odziera klasyczne ćwiczenia z nudy, ale również dlatego, że łączy je z takimi, w których dzięki obciążeniu własnego ciała spalasz mnóstwo kalorii. Rób te treningi 3 razy w tygodniu, a w dni wolne relaksuj się 20 pompkami, wiosłowaniem 20 razy hantlami i 20 przysiadami.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA