[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
2.8

Mity o białku: wszystko o proteinach

Nie udawaj Greka – te mity na pewno kiedyś obiły Ci się o uszy, być może nawet broniłeś ich w dyskusji z kumplami. Bierzemy na warsztat kilka popularnych "prawd" powtarzanych o białku w szatniach i rozwiewamy je raz na zawsze.  

białko fot. Shutterstock
30 gramów

W wielu źródłach możesz natknąć się na informację, że nie ma sensu jeść więcej niż 30 g białka naraz, ponieważ nadmiar nie zostanie przyswojony. Nigdzie jednak nie znajdziesz naukowego uzasadnienia tego mitu. Jasne, że wielki, aktywny chłop przyswoi więcej niż filigranowa kobieta, ale granica akurat 30 g jest wyssana z palca.

Uszkodzenie nerek 

Pewnie słyszałeś, że dieta wysokobiałkowa może uszkodzić nerki. Na szczęście wyniki badań tego nie potwierdzają. Owszem, obiąża je dodatkową pracą, ale o uszkodzeniu nie ma mowy. Mówimy oczywiście o zdrowych nerkach i dawkach białka nieprzekraczających ok. 3 g na kilogram masy ciała, bo wyższych nikt nie badał.

Im więcej, tym lepiej

Białko to mięśnie, więc im więcej białka, tym więcej mięśni. Proste, nie? No właśnie nie bardzo. Owszem, im więcej ćwiczysz, tym więcej go potrzebujesz, ale korzyści dla przyrostu masy mięśniowej kończą się w granicach 2 g na kg masy ciała. Jeśli zaś po prostu jesteś aktywny i nie zależy Ci na rozbudowie mięśni, spokojnie wystarczy 1-1,5 g. 

Sprawdź także:

Co jeść, aby budować mięśnie

8 produktów, które budują masę mięśniową

9 rzeczy, które lubią Twoje mięśnie

MH 09/2015 

REKLAMA

Komentarze

 (2)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij