[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.3

Mięśnie brzucha: anatomia Twojego ABS-u

Wszyscy mamy mięśnie brzucha. Niektórzy z nas po prostu tego nie wiedzą. Do teraz. Przyjrzyj się swemu kaloryferowi, tak jak robią to studenci anatomii. Wiesz, że Twój sześciopak to tak naprawdę jeden mięsień poprzedzielany ścięgnami. Zdziwiony? Nie pierwszy i nie ostatni raz.

ABS fot. I T A L O, 2015, shutterstock.com
Najpierw ta zła wiadomość: robiąc brzuszki, nie zagwarantujesz sobie płaskiego, wyrzeźbionego jak u zawodnika MMA brzucha. Choć może dokładniej byłoby powiedzieć: robiąc tylko brzuszki.

Musiałbyś chyba całe dnie spędzać na treningowej macie, by spalić tłuszcz, który uparcie ukrywa Twój sześciopak. Żeby się go pozbyć, a także wzmocnić i wyrzeźbić brzuch, musisz działać na co najmniej trzech frontach.

Pierwszy to treningi kardio albo intensywne treningi siłowe, które budują mięśnie, a także spalają setki kalorii; drugi to właśnie trening brzucha, a trzeci, w większości przypadków najważniejszy... kuchnia.

Dopiero gdy zaczniesz zdobywać wyraźną przewagę na wszystkich trzech polach bitwy, Twój brzuch będzie wyglądać jak ten na zdjęciu. I to on będzie mógł posłużyć za model, na którym studentka anatomii z radością wskaże jego składowe części.

REKLAMA

REKLAMA

ABS fot. decade3d - anatomy online, 2015, shutterstock.com
1. Mięsień prosty brzucha

Wbrew pozorom to nie 6 różnych mięśni, tylko jeden, poprzedzielany trzema ścięgnami poziomymi i jednym pionowym. Rozpoczyna się zaraz pod mostkiem i ciągnie aż do miednicy. Nic dziwnego zatem, że pracuje za każdym razem, gdy zbliżasz klatkę piersiową do kolan.

To od niego rozpoczyna się większość treningów brzucha. Ale nie warto na nim poprzestać. Jeśli chcesz, by Twój brzuch dzielił się wyraźnie na sześć albo nawet i osiem paków, musisz zaprząc do pracy mięśnie, które są schowane głębiej. 

REKLAMA

ABS fot. decade3d - anatomy online, 2015, shutterstock.com
2. Mięsień skośny zewnętrzny brzucha

Choć nie należy do słynnej paczki Szóstki, to warto o niego zadbać. Z prostego powodu – celne uderzenie z forehandu czy mocny cios nie biorą się z siły samego ramienia, lecz z rotacji całego ciała.

A rotację uzyskuje się m.in. dzięki mięśniom skośnym. Popracuj nad nimi, a smętnie zwisające boczki szybko ustąpią miejsca ładnemu mięśniowi, który wystaje znad kości miednicznej. 

REKLAMA

REKLAMA

ABS fot. decade3d - anatomy online, 2015, shutterstock.com
3. Mięsień skośny wewnętrzny brzucha

To cichy bohater, łączący dolne żebra z grzebieniami biodrowymi. Wykonuje mrówczą pracę, z której na co dzień nie zdajemy sobie nawet sprawy. Umiejscowiony pod mięśniem skośnym zewnętrznym zapewnia stabilność korpusu. Dzięki niemu jesteś w stanie zrobić gwałtowny unik przed ciosem prostym. 

REKLAMA

ABS fot. decade3d - anatomy online, 2015, shutterstock.com
4. Mięsień poprzeczny brzucha

Odczuwasz silny ból w okolicach lędźwi? Prawdopodobnie winny temu jest osłabiony mięsień poprzeczny, który stabilizuje kręgosłup. Warto go wzmocnić także z innego powodu. Tworzy on naturalny gorset wokół organów wewnętrznych, który jest Twoją naturalną ochroną m.in. w czasie wypadków. 

Szukasz treningu, dzięki któremu zaangażujesz do pracy wszystkie mięśnie brzucha? Sprawdź: ABS: kompletny trening brzucha w 15 minut

MH 11/14

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij