Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
  • Men's Health

  • Zdrowie

  • Leczenie depresji, ćwiczenia dla mózgu i kawa mocha - zdrowotne ciekawostki MH

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.6

Leczenie depresji, ćwiczenia dla mózgu i kawa mocha - zdrowotne ciekawostki MH

Wiedzieliście, że gra na perkusji to skuteczna metoda w walce z depresją? Czytać, czytać - nasi eksperci znów dzielą się ciekawostkami ze świata medycyny i zdrowia.

Kawa

Dobry beat

Depresja może być śmiertelną chorobą, jako że stanowi główną przyczynę samobójstw mężczyzn do 45 roku życia. I wciąż nie jest dość uświadamiania ludziom, że to poważny problem, a nie chwilowa obniżka nastroju, a rady w stylu: „Weź się w garść” tylko pogarszają sytuację. Specjaliści radzą łączenie terapii farmakologicznej, którą ordynuje psychiatra, z psychoterapią.

Ta ostatnia może mieć różną formę i polegać nie tylko na pogłębionych rozmowach, ale być także połączona z terapią zajęciową. Badacze z Royal College of Music w Londynie odkryli ostatnio, że jedna godzinna sesja gry na perkusji w tygodniu zredukowała symptomy depresji średnio o 38%, obniżyła u badanych poziom lęku o 20% i poprawiła nastrój o 16%.

Eksperyment wykazał, że rezultaty są długofalowe. Trzy miesiące po zakończeniu uczestnicy dalej deklarowali poprawę samopoczucia. Mało tego: od badanych pobrano próbki śliny i okazało się, że gra na perkusji najwyraźniej poprawiła funkcjonowanie systemu odpornościowego.

Mózg to lubi

Wybierz ćwiczenia, które pomogą Ci zrealizować czekające Cię zadania.

1. Wielozadaniowość

Podnoszenie ciężarów pobudza korę przedczołową, a to poprawi Twoją zdolność do wielozadaniowości.

2. Zapamiętywanie

Regularne ćwiczenia aerobowe wpływają na powiększenie hipokampa – fragmentu mózgu związanego z pamięcią.

3. Opanowanie

Masz następnego dnia prezentację? Umów się na piłkę. Gry zespołowe stymulują jądra podstawne w mózgu, co pomoże Ci opanować stres.

Wybierz mochę

Badacze z Clarkson University i University of Georgia odkryli, że mieszanka kawy i kakao, czyli mocha, jest naprawdę magicznym napojem dla naszego mózgu – jednocześnie pobudza aktywność szarych komórek i obniża stres, co skutkuje poprawą koncentracji i zdolności poznawczych. Pamiętaj o tym przed następnym egzaminem.

Pobudka

7– tyle godzin snu zupełnie Ci wystarczy. Naukowcy twierdzą, że u ludzi śpiących więcej niż 9 godzin dziennie wzrasta ryzyko demencji. 

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij