Kompleksowy trening Twojego mózgu

Jest tylko jedno narzędzie, które pozwoli Ci zmienić życie na lepsze. Nie, to nie penis. Mowa oczywiście o mózgu. Zobacz, jak używać głowy, by wzmocnić kreatywność, zmniejszyć stres, a nawet budować mięśnie. Oto kompleksowy trening Twoich szarych komórek.

Kompleksowy trening Twojego mózgu Maksim Kabakou 2015/Shutterstock
fot. Maksim Kabakou 2015/Shutterstock

10 metod na walkę ze stresem

REKLAMA

1. Zapomnij o tym

Jeśli miałeś ciężki dzień, zapomnij o komputerowych grach. Według University of Oxford, zakłóca to utrwalanie pamięci.

2. Nie patrz na zegar

Stres karmi się tymi rzeczami, których nie możesz kontrolować. Ciągłe spoglądanie na zegarek rozprasza uwagę – podaje International Stress Management Association.

3. Wietrz niepokoje

Po kłótni wyjdź na zewnątrz. Institute of Occupational Safety and Health sprawdził, że 5 minut na świeżym powietrzu obniża poziom hormonów stresu.

4. Podziel uwagę

Poświęcaj tyle samo czasu na pracę, co na dom. Jak mówią psychiatrzy, jeśli w jednym miejscu się wypalisz, drugie pozwala utrzymać się na powierzchni.

5. Przygarnij psa

Posiadanie zwierząt domowych może obniżać ciśnienie krwi równie skutecznie, co lekarstwa – twierdzą naukowcy z George Washington Univeristy.

6. Zjedz jogurt

Jogurt naturalny sprawdza się w czasie deadline’u. Zawarty w nim tryptofan obniża poziom stresu.

7. Domowa akupunktura

Masuj okolice skroni i nasady brwi. W stresie te miejsca stają się bolesne. Ucisk pomaga rozładować napięcie.

8. Pośpij

Spróbuj wstawać po godz. 7. Ludzie, którzy wstają wcześniej, są bardziej narażeni na atak serca z powodu stresu.

9. Porządek w głowie

Posprzątanie sypialni przed snem uwalnia endorfi ny i poprawia sen – donosi „British Journal of Sports Medicine”.

10. Adin, two, tres, quattro

Badania pokazują, że myślenie i liczenie w obcym języku zmusza mózg do abstrahowania, co obniża emocjonalne napięcie.

Co zdradza brak pewności siebie?

Przygarbienie i ręce w kieszeniach

Rada: Wyprostuj się i patrz prosto w oczy. Poćwicz takie zachowanie przed lustrem.

Szybkie mówienie wyższym głosem

Rada: Nagraj się na dyktafon. Słuchaj i zmieniaj to, co Cię drażni.

Wyjście na miasto? Jak najbardziej.

Męskie żarcie

Nie unikaj męskich wypadów na obiad. Badania pokazują, że jedząc wyłącznie w towarzystwie facetów, zjadasz o 200 kcal mniej. Przejedzenie wywołuje fi zyczne i mentalne znużenie.

Klucz to ilość

Spotkanie w pubie może pobudzać kreatywność, pod warunkiem że nie wypijesz więcej niż 2 kufl e piwa. Jeśli przesadzisz, twórcze myślenie pikuje ostro w dół – donosi „Consciousness and Cognition”.

Dopasuj strój do swojej pracy

Czerwony: zwiększa uwagę

Niebieski: podnosi kreatywność

Z mózgiem jest jak z Twoimi mięśniami. Nieużywane, tracą swoją siłę i mają zdecydowanie słabsze osiągi. Natomiast systematyczny trening potrafi przynieść naprawdę zdumiewające rezultaty. Sprawdź, jakie inne drogi pomogą Ci  zwiększyć moc Twojego mózgu i poprawić Twoje intelektualne możliwości.

MH 10/2014

1 2 3
STRONA 3 z 3
Zobacz również:
Suplementacja azotanami zawartymi na przykład w soku z buraka ma już uznaną renomę, jako sposób na poprawę wydolności. Nowe badanie pozwala do zalet czerwonego nektaru dodać kolejną korzyść: zwiększenie siły mięśni. I to całkiem konkretne.  
ZOBACZ WIĘCEJ
REKLAMA