Kompleksowy trening Twojego mózgu

Jest tylko jedno narzędzie, które pozwoli Ci zmienić życie na lepsze. Nie, to nie penis. Mowa oczywiście o mózgu. Zobacz, jak używać głowy, by wzmocnić kreatywność, zmniejszyć stres, a nawet budować mięśnie. Oto kompleksowy trening Twoich szarych komórek.

Kompleksowy trening Twojego mózgu Maksim Kabakou 2015/Shutterstock
fot. Maksim Kabakou 2015/Shutterstock
9 sposobów na to, by być kreatywnym

REKLAMA

1. Zaciśnij pięści

Izraelscy naukowcy odkryli, że jeśli mocno zaciśniesz lewą dłoń przez 2 minuty, pobudzisz znajdujący się po prawej stronie mózgu ośrodek kreatywności.

2. Krótka drzemka

Idealna długość drzemki, wg „Cognitive Brain Research”, to 10 minut. Po takim czasie szybciej znajdujemy rozwiązania problemów.

3. Pomarz sobie

Będziesz bardziej kreatywny, jeśli między zadaniami zanurzysz się w marzeniach. Wg „Psychological Science”, marzyciele mają większą wyobraźnię.

4. Przeformułuj problem

Jeśli nie możesz rozwiązać problemu, zadaj do niego inne pytania, używaj innych słów lub poradź się kumpla. Przeformułowanie i nowa perspektywa zbliżą Cię do celu.

5. Korzyści z bezsenności

Jeśli musisz pracować po nieprzespanej nocy, najtrudniejsze zadania zrób we wczesnych godzinach. Magazyn „Th inking & Reasoning” podaje, że mózg próbuje reagować tak, jak po normalnej nocy, i zmusza się do intensywnej pracy.

6. Porzuć telefon

Badania pokazują, że elektroniczne urządzenia zabijają kreatywność. Jak donosi Goldsmiths College London, wystarczą 4 dni bez smartfona, by poprawić twórcze myślenie o 50%.

7. Podróżuj w czasie

Marzysz, by stworzyć świetnie prosperująca firmę? To wyobraź ją sobie i siebie za kilka lat. Badacze z Cornell University uważają, że to rozwija skrzydła.

8. Przyciemnij lampy

Pracujesz wieczorami? Zmniejsz natężenie światła. Badania na University of Hohenheim pokazały, że im mniej jaskrawe sztuczne światło, tym jaśniejsze myśli.

9. Pisz odręcznie

Czasem zapomnij, że masz iPada lub komputer z klawiaturą. Naukowcy z Ottawa University dowiedli, że pisząc odręcznie, jesteś bardziej kreatywny i lepiej zapamiętujesz.

5 zapachów, które hamują stres

  • Cytryna: Powąchanie olejku przed np. egzaminem pozwala się wyluzować.
  • Lawenda: Wg Wesleyan University, aromat w sypialni poprawia sen.
  • Mango: Wg japońskich naukowców ten zapach zmniejsza zmęczenie.
  • Świeża trawa: Przywołanie wiosennych zapachów zmniejsza stres.
  • Wanilia: U chorych na raka zapach zmniejszał odczucie bólu o 63%.
1 2 3
STRONA 2 z 3

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA