Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Jakość snu a testosteron - zdrowotne ciekawostki MH

Czy istnieje związek pomiędzy spaniem w ciepłym łóżku, a poziomem testosteronu - najbardziej męskiego hormonu - w Twoim organizmie? Naukowcy twierdzą, że tak.

Testosteron a sen Chcesz być bardziej męski? Śpij po 8 godzin.

Śpij, kochanie, śpij

Testosteron to jeden z kluczowych dla mężczyzn hormonów, a jego odpowiedni poziom pomaga budować tkankę mięśniową i pozbywać się tłuszczu. „Journal of Andrology” donosi, że na jego wydzielanie mocno wpływa długość snu. Jest się o co bić – wzrost przy wydłużeniu czasu spędzonego w objęciach Morfeusza z 4 h do 8 h wynosi aż 50%.

I o ile mało prawdopodobne, że śpisz tylko 4 h, to wiemy– choćby z własnego doświadczenia – że rzadko zdarza się dobić do 8 h. Samo przyjęcie pozycji horyzontalnej to zbyt mało: wg naukowców istotna jest też jakość snu. Oto kilka patentów na jej poprawę.

1. Bez prądu

Odłącz się od sieci i odstaw urządzenia elektroniczne. Niebieskie światło ich ekranów przeszkadza w zasypianiu.

2. Na ratunek

Wsparciem może być dla Ciebie melatonina – badania pokazują, że 3 mg przed snem pomogą Ci wreszcie zmrużyć oczy.

3. Ciepłe stopy

To szersze naczynia krwionośne, obniżenie temperatury ciała i szybszy sen. Ciepła woda i skarpetki pomogą.

4. Na lewo

Naukowcy uważają, że spanie na lewym boku może pomóc, jeśli przyczyną trudności ze snem jest zgaga.

5. Rozgrzewka

Intensywny trening może powodować kłopoty z zasypianiem. Jeśli tego doświadczasz, przenieś ćwiczenia na rano.

Rada MH

Chcesz podkręcić poziom testosteronu w organizmie? Oto 3 łatwe sposoby.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij