[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.8

Jak zapobiegać kontuzjom? Wzmocnij te słabe punkty

Umówiłeś się z kumplami na pierwszy w tym sezonie meczyk? Uważaj, bo odzwyczajone od obciążeń stawy, mięśnie i ścięgna mogą Cię zawieść. Zanim więc wrócisz na boisko, wzmocnij te newralgiczne elementy Twojego układu ruchu.

facet kontuzjowany fot. Shutterstock
Łokieć tenisisty

Ta nazwa jest nieco myląca, bo ludziom, którzy nie grają w tenisa, daje złudne poczucie bezpieczeństwa. Ta kontuzja spowodowana jest powtarzalnymi mikrourazami nerwu przebiegającego przez „wewnętrzną” część łokcia, albo np. przez ucisk nadmiernie rozrośniętego mięśnia. Zdarza się często nie tylko tenisistom, ale również np. bywalcom siłowni.

Zabezpiecz się

Ćwiczenia siłowe zawsze wykonuj poprawnie. Gdy brakuje Ci już sił na prawidłowy układ ciała, np. na tzw. modlitewniku, lepiej zrób sobie przerwę.

Kręgosłup

Jeżeli zaniedbasz swój kręgosłup, on porafi się zemścić bólami, które praktycznie odetną Cię od wszelkiej aktywności. Na szczęście, kłopoty z kręgosłupem częściej są spowodowane bezruchem niż ćwiczeniami.

Zabezpiecz się

Kręgosłup najbardziej nie lubi długotrwałej pozycji siedzącej – wtedy jest najbardziej obciążony. Jeśli musisz już siedzieć, zadbaj o to, by podeprzeć go w odcinku lędźwiowym. A jeśli wracasz do aktywności – najpierw wzmocnij mięśnie grzbietu na basenie.

Staw skokowy

Skręcenia stawu skokowego to jedna z najczęstszych kontuzji w sporcie rekreacyjnym. Jeżeli nie poddasz się pełnej rehabilitacji, potrafią uporczywie wracać, z czasem utrudniając już nawet zwykłe chodzenie.

Zabezpiecz się

Stań na jednej nodze. Na początek z otwartymi oczami. Gdy zdołasz utrzymać tę pozycję bez dotykania ziemi przez minutę, zamknij oczy. Jeśli już i z zamkniętymi nie będziesz mieć problemów, spróbuj na mniej stabilnym podłożu, np. poduszce z kanapy, Takie ćwiczenie wzmacnia staw skokowy, mięśnie stopy i grzbietu.

STRONA 1 z 2

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij