[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.8

Jak zapobiegać kontuzjom? Wzmocnij te słabe punkty

Umówiłeś się z kumplami na pierwszy w tym sezonie meczyk? Uważaj, bo odzwyczajone od obciążeń stawy, mięśnie i ścięgna mogą Cię zawieść. Zanim więc wrócisz na boisko, wzmocnij te newralgiczne elementy Twojego układu ruchu.

facet kontuzjowany fot. Shutterstock
Łokieć tenisisty

Ta nazwa jest nieco myląca, bo ludziom, którzy nie grają w tenisa, daje złudne poczucie bezpieczeństwa. Ta kontuzja spowodowana jest powtarzalnymi mikrourazami nerwu przebiegającego przez „wewnętrzną” część łokcia, albo np. przez ucisk nadmiernie rozrośniętego mięśnia. Zdarza się często nie tylko tenisistom, ale również np. bywalcom siłowni.

Zabezpiecz się

Ćwiczenia siłowe zawsze wykonuj poprawnie. Gdy brakuje Ci już sił na prawidłowy układ ciała, np. na tzw. modlitewniku, lepiej zrób sobie przerwę.

Kręgosłup

Jeżeli zaniedbasz swój kręgosłup, on porafi się zemścić bólami, które praktycznie odetną Cię od wszelkiej aktywności. Na szczęście, kłopoty z kręgosłupem częściej są spowodowane bezruchem niż ćwiczeniami.

Zabezpiecz się

Kręgosłup najbardziej nie lubi długotrwałej pozycji siedzącej – wtedy jest najbardziej obciążony. Jeśli musisz już siedzieć, zadbaj o to, by podeprzeć go w odcinku lędźwiowym. A jeśli wracasz do aktywności – najpierw wzmocnij mięśnie grzbietu na basenie.

Staw skokowy

Skręcenia stawu skokowego to jedna z najczęstszych kontuzji w sporcie rekreacyjnym. Jeżeli nie poddasz się pełnej rehabilitacji, potrafią uporczywie wracać, z czasem utrudniając już nawet zwykłe chodzenie.

Zabezpiecz się

Stań na jednej nodze. Na początek z otwartymi oczami. Gdy zdołasz utrzymać tę pozycję bez dotykania ziemi przez minutę, zamknij oczy. Jeśli już i z zamkniętymi nie będziesz mieć problemów, spróbuj na mniej stabilnym podłożu, np. poduszce z kanapy, Takie ćwiczenie wzmacnia staw skokowy, mięśnie stopy i grzbietu.

REKLAMA

STRONA 1 z 2

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij