[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ
26



OCEŃ
4.6

Jak zagwarantować sobie lepszą jakość snu?

W swoim łóżku spędzasz co noc jakieś 7-8 godzin. To jedna trzecia całego życia. Nic nie zajmuje Ci więcej czasu niż spanie. Oto patenty, które sprawią, że nie będzie to czas stracony.

sen Shutterstock.com
Badacze wciąż nie wiedzą, dlaczego tak właściwie ludzie potrzebują snu. Fakty są jednak takie, że smaczne chrapanie umożliwia nam fizyczną, emocjonalną i umysłową regenerację. Co do tego uczeni wątpliwości nie mają. W ich opinii, ludzki organizm, aby dobrze funkcjonować, potrzebuje 8 godzin solidnego snu każdej nocy. Jak wygląda to u Ciebie? Kładziesz się wypluty, wstajesz wypluty i myślisz tylko jak tu przetrwać kolejny dzień?

Jakość snu ma fundamentalne znaczenie dla jakości Twojego życia. Niska jakość snu działa negatywnie na Twoje zdrowie – organizm produkuje wtedy w nadmiarze kortyzol, który bezpośrednio łączy się z odkładaniem niechcianej tkanki tłuszczowej. Procentowe szanse na to, że dopadną Cię choroby układu krążenia lub będziesz uczestnikiem wypadku, ziewając za kółkiem, szybują w górę (Amerykańska National Sleep Foundation ocenia, że senność kierowcy jest przyczyną około 20% wypadków drogowych).

Jak polepszyć jakość snu?

  1. Zadbaj o rytuały wspierające proces zasypiania. Weź ciepłą kąpiel, poczytaj i postaraj się wyciszyć natłok myśli, które kłębiły się w głowie przez cały dzień.

  2. Dieta na sen. Na kolację zjedz coś lekkiego i nasennego. Najlepszym usypiaczem z kuchni jest szklanka mleka i banan - oba produkty zawierają wyzwalający uczucie senności tryptofan. Ma go też indyk i bataty. Zależnie od tego, na ile kalorii możesz sobie pozwolić, wybierz produkty i zadbaj o odpowiednią podaż węglowodanów. Według zwolenników koncepcji carb backloading wieczór to najwłaściwsza pora na serwowanie mięśniom węgli - zastrzyk insuliny odżywi mięśnie bez pobudzania produkcji tkanki tłuszczowej.

  3. We dwoje. Badania wskazują, że ludzie zasypiają szybciej i śpią lepiej oraz głębiej, kiedy dzielą łóżko z drugą osobą. Rano też czują się bardziej wypoczęci. 

  4. Banicja TV. Wyrzuć z sypialni telewizor. Taki sam los powinien też spotkać laptopa, tablet i smartfona, ale w MH wierzymy raczej w "małe kroki". Zostaw tylko odtwarzacz z relaksującą muzyką. Badania jasno wykazały, że monotonne i delikatne dźwięki pomagają Ci się rozluźnić. W sam raz przed spankiem.

  5. Przyjmij pozycję. Ugnij nogi w kolanach i w biodrach. Wystarczy lekkie zgięcie. Taka pozycja stabilizuje ciało (nie odwrócisz się na brzuch ani na plecy) i zmniejsza ucisk na dyski kręgowe, dzięki czemu rano obudzisz się bez bólu pleców. Możesz też włożyć sobie poduszkę między kolana. Dzięki takiemu zabiegowi zmniejszasz ucisk na nerw kulszowy. Wstaniesz bez bólu. Pozostaje jeszcze kwestia odpowiedniego materaca, ale to już zupełnie inna historia...

Jak ważny jest materac?

Podłoże snu jest sprawą absolutnie kluczową. Materac to wybór na kilka lat i "mebel", na którym spędzimy każdego dnia ładnych kilka godzin. To chyba wystarczający powód, aby poświęcić chwilę i rozpocząć proces zmian na lepsze od fundamentów swojego łóżka.

W MH zajmujemy się prawie wszystkim, ale zdecydowaliśmy, że o materacach powinni wypowiedzieć się prawdziwi eksperci. Marka Hilding Anders dba o regenerujący wypoczynek i zdrowy sen tysięcy klientów już od 1939 roku. W Polsce jest obecna od 2001 roku.

Dziś w swoim portfolio Hilding Anders posiada wiele marek, w tym markę Curem, która bazuje na najbardziej zaawansowanych na rynku rozwiązaniach technologicznych. Produkty to efekt dziesiątek lat zbierania doświadczeń i troski o idealny sen. Materace marki Curem zostały stworzone na bazie 3 uzupełniających się zaawansowanych technologicznie pianek: Visco, Fusion i Serene.

 

Materiały producenta

 

Największą technologiczną innowacją jest pianka Serene, która odkształca się pod wpływem ciepła naszego ciała, dzięki czemu dostosowuje się do jego indywidualnego kształtu. W przeciwieństwie do Memory Foam reaguje jedynie na ciepło ciała, a nie odkształca się i mięknie na całej swojej powierzchni np. w trakcie upałów. Serene nie reaguje więc na temperaturę pomieszczenia. To jej ogromny plus. Co jeszcze? Chociażby to, że niweluje nadmiarowe ruchy ciała, a tym samym zapewnia spokojny, czyli zdrowy sen.

Jak często zdarza Ci się ziewać nawet po 8 czy 9 godzinach pozornie głębokiego snu? No właśnie. Oto znak, że kuleje jego jakość. Każdy trenujący facet, któremu zależy na odpowiedniej regeneracji po treningu, z pewnością doceni walory materaca tej klasy. Dobrze dobrany wspiera bowiem kręgosłup i mięśnie, niweluje punkty największego nacisku oraz pozwala ciału na fizyczną odnowę podczas snu.

To właśnie z myślą o nas - dźwigających żelastwo facetach - stworzono model .log. Zastosowano w nim niższy niż w pozostałych modelach wkład pianki Visco, który dopasowuje się do ciała, a tym samym redukuje potrzebę częstej zmiany pozycji podczas snu. Pokrowiec Zeo Case zwiększa właściwości wentylacyjne i termoregulacyjne. Wzbogacono go o wielowarstwową taśmę 3D, którą umieszczono także na spodzie materaca – ten zabieg skutecznie usprawnia cyrkulację ciepła oraz powietrza. Całości dopełnia antybakteryjna powłoka. 

Materace Curem zostały przebadane (przez 5 parametrów) w laboratorium Sleep Lab, a ich działanie potwierdził szwajcarski instytut ergonomii snu AEH. Ich jakość gwarantuje szereg testów. Wciąż nieprzekonany? Pamiętaj, że jakość snu = jakość treningu.

 

Materiały producenta

 

Wszystkiego dowiesz się na: www.curem.pl

 

 

REKLAMA

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij