[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
3.9

Jak wyluzować? 5 praktycznych patentów na stres

Stres to kortyzol, a kortyzol to hormon. Walcz z nim za pomocą innego hormonu - serotoniny. 

Zmuś się do uśmiechu

Rekordzista świata w maratonie Eliud Kipchoge stosuje technikę zwaną „okresowym uśmiechem” („periodic smiling”), aby przełamać barierę bólu. Możesz stosować tę samą technikę w pracy: zmuszanie się do uśmiechu w randomowych odstępach czasu obniża tętno podczas stresujących zadań, a także uwalnia endorfiny i serotoninę (wcześniej sprawdź w lustrze, czy nie będziesz wyglądał dziwnie).

ZOBACZ: Dieta na dobry nastrój

REKLAMA

Jest mi tak ciężko...

Nie wszyscy z nas lubią się przytulać, ale okazuje się, że nasze ciało lubi być lekko uciskane i odpowiada na to hormonami dobrego samopoczucia. Urządzenia imitujące uściski, takie jak kołdry obciążeniowe, są zaprojektowane tak, aby wywoływać uwalnianie serotoniny i melatoniny. Wprowadzają nas w senny nastrój aż do głębokiego, uzdrawiającego „zzz”.

Ręczne robótki

Kreatywność ma więcej zalet ponad to, że dobrze wygląda w CV. Badanie opublikowane w czasopiśmie „Art Therapy” wykazało, że zaledwie 45 minut poświęcone jakiemuś rodzajowi prac ręcznych zmniejsza poziom hormonu stresu, który niszczy serotoninę o 75% i obniża tętno o 11 bpm. Nasza sugestia? Spróbuj stolarstwa: naukowcy odkryli, że dotykanie drewna stymuluje reakcję relaksacyjną organizmu.

I po garach

Alternatywnie, możesz po prostu walić w bębny. Według badania przeprowadzonego w Royal College of Music cotygodniowe sesje perkusyjne mogą zmniejszyć objawy depresji o 38%.

Wymocz się

Na koniec niskonakładowy sposób, aby poprawić nastrój – kąpiel w wannie. Według naukowców z uniwersytetu we Freiburgu dwie kąpiele w tygodniu poprawią nastrój skuteczniej niż ćwiczenia aerobowe. U wykąpanych badanych, którzy jeszcze mogli się później wyczilować zawinięci w ciepły szlafrok, objawy depresyjne zmniejszyły się w znacznym stopniu.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij