[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.0

Jak upadać, by zminimalizować ryzyko kontuzji?

Gdy Twoja pięta trafia na śliską nawierzchnię, ryzykujesz bolesny upadek, który może się skończyć złamaniem kości i wizytą w szpitalu. Ale jeśli potrenujesz zawczasu, możesz zminimalizować straty. Oto najważniejsze elementy z treningu bezpiecznego upadania prof. Thurmona Lockharta.

sztuka upadania fot. David Franklin, 2015, shutterstock.com
1. Ramiona

Gdy tracisz równowagę, wyrzuć ramiona do przodu i w górę. Taki ruch przesunie środek ciężkości do przodu i pomoże Ci utrzymać się na nogach.

Jeśli lecisz dalej – szybko opuść ramiona w dół, ale nie wyciągaj ich do tyłu, bo wtedy upadniesz właśnie na nie i połamiesz sobie nadgarstki. Jeśli będziesz miał ręce koło pośladków, one zamortyzują zderzenie bioder z ziemią.

2. Mięśnie

W takiej sytuacji Twoje mięśnie odruchowo się napinają. I to dobrze, bo w ten sposób chronią kości, ścięgna i więzadła.

REKLAMA

3. Pośladki

Ląduj na pośladkach, a następnie jednym zgrabnym ruchem przetocz się na biodro (to po przeciwnej stronie niż noga, która się poślizgnęła). W ten sposób optymalnie rozłożysz siły upadku.

4. Głowa

Przyciągnij brodę jak najbliżej piersi. W ten sposób przesuniesz środek ciężkości do przodu i możesz odzyskać równowagę, po drugie zaś, zmniejszysz ryzyko, że potylicą grzmotniesz o ziemię.

5. Oczy

Patrz prosto przed siebie, co – przy opuszczonej głowie – oznacza pod nogi. W ten sposób będziesz widział, czy nie ma na dole czegoś, z czym lepiej byłoby się nie zetknąć.

6. Zęby

Zaciśnij zęby, żeby nie odgryźć sobie języka, gdy zderzysz się z ziemią.

7. Nogi

Gdy się poślizgniesz lewą nogą, prawa odruchowo cofa się, żeby złapać równowagę. Jeśli cofnięcie nie pomaga, ugnij nogę zakroczną w kolanie, żeby maksymalnie obniżyć środek ciężkości, zanim całkiem stracisz kontrolę nad ciałem. Impet zderzenia pośladków z ziemią będzie mniejszy.

8. To, co trzymasz

Cokolwiek trzymasz w ręku (wyjątkiem jest dziecko!) – odrzuć to. Każdy dodatkowy element układu utrudni Ci tylko łapanie równowagi, a dodatkowo powoduje zwiększone napięcie i tak już napiętych mięśni, co zwiększa ryzyko kontuzji.

Pamiętaj!

Zwolnij. Gdy trafiasz na śliską nawierzchnię, zwolnij, skróć krok i rozłóż ramiona. Rozpostarte pomogą Ci utrzymać równowagę na tej samej zasadzie, na której pomagają linoskoczkom.

Gdy padasz do przodu. Staraj się wylądować w takiej pozycji, jakbyś chciał zrobić pompkę. Ugięte łokcie zamortyzują obciążenie i nie połamiesz nadgarstków. Dodatkowo zmniejszysz ryzyko urazu głowy.

MH 02/11

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij