REKLAMA

Jak spać po 90 minut i być wyspanym?

Według niektórych uczonych wcale nie potrzebujemy spać 8 godzin na dobę w jednym bloku. Znacznie ważniejsze jest, żeby przesypiać nieprzerwanie co najmniej dwa pełne cykle.

facet na biurku śpiący fot. Shutterstock
fot. Shutterstock
Jeden cykl zajmuje mniej więcej 90 minut, można więc podzielić dawkę 7–8 godzin na dobę na mniejsze części. Warto też zasypiać na boku przeciwnym do ręki dominującej. To podświadomie zapewnia nam więcej bezpieczeństwa, bo silniejszą ręką łatwiej się bronić w razie ataku tygrysa.. Tak też zrobiłem. To działa!

Sen 18-21

Po powrocie z pracy jestem zmęczony i głodny. Jem obiadokolację i idę do sypialni. Nastawiam budzik na dwa cykle po 90 minut. Zasypiam w kilka minut. O 21 wstaję bez problemu.

ZOBACZ RÓWNIEŻ: Naukowo potwierdzone sposoby na mocniejszy sen

Jawa 21-3

Zawsze wolałem pracować wieczorami. Teraz jestem wydajniejszy niż dotąd i nie rozpraszam się jak zwykle. Kończę pracę ok. 23 (zazwyczaj kończę po 1 w nocy) i jeszcze mam czas na ulubiony serial.

Sen 3-7:30

Wyłączam TV ok. 2 w nocy i włączam audiobooka, żeby się wyciszyć. To Sherlock Holmes – mój ulubiony i znany na pamięć bohater. Ok. 2.45 kładę się na lewym boku i zasypiam, zanim Sherlock skończy się popisywać.

Jawa 8-18

Czas między pobudką a 8 rano trudno nazwać jawą. Zderzam się z drzwiami, nie trafiam łyżeczką, źle mi się myśli. Ale w końcu wchodzę na wysokie obroty i czuję się świetnie aż do 16-17. Później zaczynam czuć spadek anergii, ale przecież wiem, że zaraz się zdrzemnę. Jeśli masz problemy z zasypianiem, polecam.

Zobacz też: Bezsenność? Zaśnij w 15 minut!

REKLAMA

Komentarze

 (2)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA