Jak schudnąć z twarzy? 6 porad

Podwójny podbródek i pulchna twarz to nie tylko problem osób z nadwagą. Jeśli zauważyłeś, że masz ostatnio bardziej pucołowatą twarz niż zazwyczaj, to niekoniecznie wynik pandemicznego obżarstwa. Sprawdź, co może być przyczyną i dowiedz się, jak schudnąć z twarzy.

podwójny podbródek fot. shutterstock.com

Jak schudnąć z twarzy – porady

  1. Ogranicz sól
  2. Wybieraj piwo bezalkoholowe
  3. Pij więcej wody
  4. Popracuj nad postawą
  5. Unikaj fast foodów
  6. Udaj się do lekarza

Opuchnięta twarz może być winą... Zooma

Zaburzenie nazwane zoom dysmorphia  definiowane jest jako zmienione lub wypaczone negatywne postrzeganie własnego ciała wynikające z spędzania dużej ilości czasu na rozmowach wideo.

REKLAMA

Pulchna twarz jest urocza, ale tylko u dzieci. Dorosłym pucołowate policzki nie dodają atrakcyjności. Zazwyczaj podwójny podbródek pojawia się u osób z nadprogramowymi kilogramami, ale jeśli ostatnio zauważyłeś, że – pomimo nieznacznych wahań na wadze – masz bardziej nalaną twarz, zachęcamy do odłożenia telefonu. To, co widzisz w ekranie smartfona czy komputera, niekoniecznie odzwierciedla rzeczywistość.

Grupa badaczy przeprowadziła w ubiegłym roku ankietę wśród dermatologów i w artykule opublikowanym na łamach czasopisma naukowego "International Journal of Women's Dermatology" opisała zjawisko tzw. Zoom dysmorphia. Zaburzenie to jest definiowane jako zmienione lub wypaczone negatywne postrzeganie własnego ciała wynikające z spędzania dużej ilości czasu na rozmowach wideo.

Zoom i inne technologie, w których posługujesz się aparatem przednim, sprawiają, że w takim obiektywie wyglądasz inaczej niż w rzeczywistości, zazwyczaj mniej korzystnie i grubiej. Z tego powodu ludzie częściej decydują się na wykonywanie zabiegów kosmetycznych lub operacji plastycznych, aby "poprawić" swój wygląd. Wyniki wspomnianej wyżej ankiety wykazały, że ponad 50% dermatologów zgłosiło wzrost liczby konsultacji kosmetycznych (a przecież był to czas pandemii).

Jeśli jednak poza obiektywem smartfona również jest Cię więcej w okolicach twarzy możesz zrobić kilka rzeczy, by temu przeciwdziałać.

ZOBACZ TEŻ: Praca zdalna – 10 kluczowych zasad

REKLAMA

REKLAMA

sól fot. shutterstock.com

1. Ogranicz sól, aby zmniejszyć obrzęki twarzy

"Woda przyciąga sód jak magnes – mówi dr Melissa Majumdar, rzeczniczka amerykańskiej Akademii Żywienia i Dietetyki. – Za każdym razem, gdy jemy produkty bogate w sód, zatrzymamy więcej wody, co może powodować uczucie wzdęcia i opuchliznę”.

Aby obniżyć spożycie sodu, Majumdar zaleca ograniczenie przetworzonej żywności i zwiększenie spożycia potasu w celu zrównoważenia elektrolitów. "Dodanie większej ilości świeżych produktów do menu, pomoże osiągnąć zarówno krótkoterminowy cel zmniejszenia obrzęków, jak i długoterminowy cel utraty wagi” – mówi Majumdar. Większość owoców i warzyw jest dobrym źródłem potasu, zwłaszcza rośliny strączkowe, takie jak soczewica, fasola pinto czy fasola szparagowa.

REKLAMA

REKLAMA

piwo bezalkoholowe fot. shutterstock.com

2. Wybieraj piwo bezalkoholowe (przynajmniej czasami)

Jeśli rano po kilku drinkach wypitych poprzedniej nocy zauważysz, że Twoja twarz wygląda na spuchniętą, to dlatego, że alkohol odwadnia organizm – więc Twoja skóra stara się zatrzymać jak najwięcej wody. na dodatek alkohol, zwłaszcza piwo i kolorowe drinki, to spora dawka pustych kalorii.

Ograniczenie picia alkoholu może pomóc pozbyć się tego sztucznego "tłuszczu" na twarzy. Na szczęście w dzisiejszych czasach ograniczenie spożycia alkoholu nie oznacza rezygnacji ze smaku, bo wybór piwa bezalkoholowego dobrze to potwierdzają.

ZOBACZ TEŻ: Trening siłowy a alkohol – 6 ciekawych faktów

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

nawodnienie fot. shutterstock.com

3. Pij więcej wody

Upewnij się, że pijesz wystarczającą ilość wody. Jeżeli tego nie robisz, organizm zaczyna magazynować wodę. Dodatkowo, pijąc odpowiednie ilości wody, wypełniasz nią (częściowo) żołądek, ośrodek sytości w mózgu zostaje oszukany, a Ty nie masz ochoty na podjadanie między posiłkami. Aby uniknąć opuchlizny na twarzy, wypijaj przynajmniej 6 szklanek wody dziennie. Pamiętaj, by w dni treningowe wypijać jeszcze więcej wody.

REKLAMA

REKLAMA

smartfonowa szyja fot. shutterstock.com

4. Trzymaj głowę prosto

W dzisiejszych czasach mamy skłonność do pochylania głowy i garbienia się. Tzw. smartfonowa szyja (komputerowa szyja) uwydatnia podwójny podbródek. Utrzymanie prostej postawy sprawi, że twarz będzie wyglądała na szczuplejszą, dlatego wyprostuj plecy, ściągnij łopatki i opuść ramiona, unieś głowę i brodę. Nie zaszkodzi też wypróbować ćwiczeń na zdrowy kręgosłup.

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

fast food fot. shutterstock.com

5. Unikaj fast foodów

Burgery, frytki, czipsy i słodkie napoje gazowane zawierają mnóstwo soli, cukru i niezdrowych tłuszczów. Taka mieszanka sprawia, że organizm zatrzymuje wodę, a dodatkowej tkanki tłuszczowej przybywa. Jeśli chcesz mieć szczupłą twarz, omijaj tego typu potrawy.

REKLAMA

REKLAMA

lekarz fot. shutterstock.com

6. Udaj się do lekarza

Jeśli pomimo diety i aktywnego stylu życia masz nieproporcjonalnie grubą twarz, udaj się do lekarza na konsultacje. Zarówno leki bez recepty, jak i te na receptę mogą prowadzić do opuchlizny twarzy w związku z zatrzymywaniem wody w organizmie.

REKLAMA
Zobacz również:
Sprawność to nie tylko siła, ale też nie tylko gibkość. Dopiero połączenie tych dwóch elementów sprawi, że będziesz mógł o sobie powiedzieć: jestem w dobrej formie.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA