Jak pić więcej wody bez wysiłku?

Człowiek składa się w około 70% z wody. Nic więc dziwnego, że gdy jej poziom w organizmie spadnie, odczuwasz to tak, jakby spadło zasilanie. Uzupełnić poziom wody i energii możesz bez wychodzenia z domu – wystarczy woda z kranu.

SodaStream mat. prasowe

Na pewno słyszałeś, że człowiek powinien wypijać około 2 litrów wody dziennie. To mocno uśredniona wartość, bo zapotrzebowanie na wodę zależy od wielu rzeczy – masy ciała, temperatury, wilgotności powietrza i tego, czy siedzisz całymi dniami przed komputerem, czy może pracujesz fizycznie albo intensywnie trenujesz. A czy wiesz, że pijąc wodę gazowaną, łatwiej jest Ci wypić jej więcej? Powód jest prosty. Woda gazowana ma niższe pH, a to sprawia, że ma lepszy, lekko kwaśny smak. 

Odwodnienie, które towarzyszy Ci na co dzień

Jeśli nie przebywasz obecnie na pustyni, jesteś zdrowy, nie przebiegłeś właśnie maratonu, najprawdopodobniej nie jesteś poważnie odwodniony i nie grożą ci związane z nim drastyczne konsekwencje. Nie mniej nawet niewielkie odwodnienie na poziomie 1-4 proc. nie jest obojętne dla organizmu. 

Zaczynasz odczuwać pragnienie, zmniejsza się apetyt, a skóra robi się sucha. Przy okazji spada też poziom energii – organizm broni się przed dalszą utratą wody, więc nie chce Ci się iść na trening, nie masz ochoty nawet na spacer, a skupienie się na jakimś zadaniu jest trudniejsze niż wtedy, gdy jesteś optymalnie nawodniony.

Mięśnie napędzane... wodą

Odwodnienie sprawia również, że spada wydolność i zwalnia potreningowa regeneracja, więc dbając o prawidłowe dostawy płynów, możesz sporo zyskać na boisku, macie, korcie czy ringu. Często mówi się, że powinieneś zacząć nawadniać się już od początku treningu, pijąc małymi łykami, jeszcze zanim pojawi się uczucie pragnienia, ale tak naprawdę o wiele ważniejsze jest, by rozpocząć aktywność fizyczną z pełnym bakiem i dopiero w trakcie uzupełniać to, co wypocisz. 

O ile uzupełniać? To zależy od intensywności treningu i indywidualnych cech. Fizjolodzy sportowi mówią, że w trakcie wysiłku człowiek powinien wypijać od 400 do 800 ml wody na godzinę. Jeśli trenujesz w klimatyzowanej siłce i koszulkę masz mokrą tylko pod pachami - prawdopodobnie wystarczy 400 ml na godzinę. Ale jeśli mokre ślady wysiłku są już widoczne na plecach i piersi, pora zwiększyć dawkę. Lepiej jest pić częściej i małymi łykami niż co godzinę wciągać pół litra w kilku łykach. Wprawdzie na wydolność tempo nawadniania nie ma większego wpływu, jednak popijając mniej a częściej zmniejszysz ryzyko kolki.  

Jak się nawadniać?

O ile jesteś zdrowy i nie zamierzasz akurat bić rekordów, nie musisz od razu sięgać po izotoniki ze sklepu. Zwłaszcza, że oprócz korzystnych minerałów zawierają sztuczne dodatki i substancje słodzące. Czysta woda w zupełności wystarczy. Ale co z tego, że z kranu leci czysta i zdrowa woda, skoro Ty pijesz tylko wodę gazowaną, bo inna po prostu Ci nie smakuje?

Jest proste rozwiązanie – ekspres do gazowania wody SodaStream. To proste i wygodne w obsłudze urządzenie zapewni Ci stały i praktycznie nielimitowany dostęp do gazowanej wody, kiedy tylko poczujesz pragnienie. Urządzenia są bezprzewodowe, więc będziesz mógł postawić je tam, gdzie będzie Ci najwygodniej, a nie tam, gdzie akurat masz wolne gniazdko sieciowe. Poza tym ekspresy SodaStream są nie tylko praktyczne, ale też po prostu ładne. Możesz mieć pewność, że taki gadżet uatrakcyjni Twoją kuchnię i wpadnie w gusta Twojej partnerki. 

Woda gazowana - zdrowa, czy nie?

Woda gazowana ma sporo zalet w porównaniu ze zwykłą. Przede wszystkim, ułatwia przejście z niezdrowych słodkich napojów gazowanych na zdrową wodę i zapewnia prawidłowe nawodnienie. To jej największa zaleta. Ale ma też kilka innych - japońskie badania wykazały, że picie wody gazowanej powoduje krótkotrwałe wprawdzie, ale znaczące uczucie sytości. Jeśli więc akurat się odchudzasz i dopada Cię ochota na przekąskę, zamiast tego napij się wody z bąbelkami - złagodzisz uczucie głodu, a nie zjesz ani jednej kalorii! Co więcej, są też badania, że regularne picie wody gazowanej może pomóc w przypadku nawracających zaparć i problemów trawiennych. Niewielkie badanie wykazało nawet, że picie wody gazowanej zmniejsza o 35% ryzyko chorób serca*. To są jednak korzyści poboczne - najważniejszą zaletą jest to, że woda z bąbelkami jest o wiele wiele zdrowsza niż gazowane słodzone napoje i nawadnia dokładnie tak samo jak zwykła, tyle, że wielu z nas chętniej po nią sięgnie.

7 powodów dlaczego nie powinieneś pić wody butelkowanej

Czy wiesz że?
Użytkownicy SodaStream spożywają ponad 50% więcej wody dziennie!

SodaStream: jak to działa?

Zasada działania jest bardzo prosta. Masz ekspres, butelkę wielokrotnego użytku i cylinder z gazem. Najpierw umieszczasz cylinder z gazem w ekspresie, zamykasz pokrywę, wstawiasz butelkę pod dystrybutor gazu i uruchamiasz proces nasycania gazem. Raz, dwa, tsss... I gotowe! Od Ciebie zależy poziom nasycenia wody bąbelkami. Możesz przygotować dokładnie taką wodę, jaką lubisz.

A to nie bez znaczenia. Bo gdy coś lubimy, robimy to chętniej. Przeprowadzone w USA i Wielkiej Brytanii badanie firmy Opeepl dla SodaStream wykazało, że:

  • Użytkownicy SodaStream spożywają ponad 50% więcej wody dziennie.
  • Około 80% właścicieli SodaStream zauważyło wzrost spożycia wody w swoim gospodarstwie domowym.
  • Po zakupie SodaStream, ludzie zaczynają również prowadzić zdrowy tryb życia:
  • Ponad 60% uprawia więcej sportu i ćwiczeń.
  • 50-60% dokonuje lepszych wyborów żywieniowych.

Domowe izotoniki i nie tylko

Chociaż SodaStream nasyca bąbelkami wodę, nic nie stoi na przeszkodzie, żeby taką gazowaną wodę wykorzystać jako składnik bardziej wyrafinowanego napoju - możesz nią rozcieńczyć soki owocowe, dodać do wody miętę i pomarańczę, lub miód, cytrynę i sól, i tym samym przygotować domowy izotonik. Gazowana woda sprawdzi się też świetnie jako dodatek do drinków - bąbelków Ci nie zabraknie, ogranicza Cię tylko Twoja wyobraźnia!

Co musisz wiedzieć o saturatorach SodaStream?

  • Dbasz o planetę i siebie. Nie generujesz setek plastikowych butelek jednorazowego użytku i nie spożywasz mikroplastiku.
  • Dzięki nim masz dostęp do wody gazowanej kiedy tylko chcesz.
  • Oszczędzasz - koszt litra wody gazowanej przygotowanej urządzeniu to ok. 80 groszy.
  • Jeden cylinder z gazem pozwala przygotować do 60 l wody gazowanej, a gdy się skończy wymieniasz go na pełny w jednym z ponad 800 punktów w całej Polsce za ok. 49 zł.
  • Masz do wyboru trzy modele saturatorów. 

SodaStreammat. prasowe


Eleganckie, stalowe Duo
 dzięki swojej konstrukcji umożliwia gazowanie w szklanych butelkach.
 

SodaStreammat. prasowe


Matową Terrę –
połączenie minimalizmu z atrakcyjną ceną.

SodaStreammat. prasowe


Art, saturator w stylu retro
, pasujący do każdego wnętrza. Tssss… to idealny pomysł na prezent dla Twojej partnerki ;)!

Aby dowiedzieć się więcej o SodaStream, odwiedź stronę bąbelkowej rewolucji.

 

Zobacz również: