[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.1

Forma i zdrowie na lata: jak to osiągnąć?

Każdy numer to dziesiątki patentów na dobrą formę i jeszcze lepsze życie. Przejrzeliśmy wszystkie MH i wybraliśmy najciekawsze. Sprawdziły się wtedy, sprawdzają się teraz i będą również sprawdzać się w przyszłości.

szczęśliwy facet Facet w formie = szczęśliwy facet. (fot. Shutterstock)

Kariera w rytmie om

Medytacja może nie jest tak popularna, jak bieganie, ale najwięksi ludzie świata poświęcają na nią przynajmniej kilkanaście minut dziennie. Dlaczego? Bo przyspiesza umysł i pozwala dłużej się koncentrować. Jeśli jeszcze nie próbowałeś, czas najwyższy dać jej szansę. Może czeka Cię kariera na najwyższych szczeblach? 

Rozgrzej masę

Zamiast rzucić się od razu w wir treningu, zrób krótką rozgrzewkę. Dzięki temu zminimalizujesz ryzyko kontuzji, rozgrzejesz mięśnie i zwiększysz elastyczność stawów. Ach, prawie zapomnieliśmy o najważniejszym – zwiększysz także o 13% masę mięśniową w porównaniu z osobami, które przed treningiem się nie rozgrzewają.  

Pnij się do góry

Bieganie to dobry pomysł na zrzucenie kilku kilogramów, szczególnie bieganie po górach. Ponieważ większość kraju jest płaska, wykorzystuj wszystkie schody i podjazdy. Dzięki temu podczas godzinnego treningu spalisz nawet od 800 do 1100 kcal – 2 razy więcej niż w trakcie truchtania po chodniku.

 

REKLAMA

fot. Wiesław Jurewicz

Wciągnij brzuch

Nie na chwilę, tylko na zawsze. Faceci z płaskim brzuchem mają 50% mniejszą szansę na doświadczenie problemów z erekcją. Poza tym są znacznie mniej narażeni na kamienie nerkowe i raka wątroby. Gra warta świeczki.

Smaczne i zdrowe jedzenie treningowe

Po treningu serwuj sobie posiłek z następujących składników: ryż, bo odbudowuje zapasy glikogenu; tuńczyk, ponieważ regeneruje mięśnie; czerwona fasola (proteiny, błonnik); awokado (tłuszcze, witamina E); zielona papryka (witamina C). Poza tym pomidor (likopen) i papryczka chili (kapsaicyna). Smacznego! 

Mocna, parzona

Kawa, kiedyś uważana za przyczynę wszystkich nieszczęść, już dawno wróciła do łask. Warto wiedzieć, że sięgając po nią, zmniejszasz ryzyko udaru mózgu i cukrzycy, a nawet przyspieszasz metabolizm. Nowe badania sugerują, że dwie filiżanki dziennie zmniejszają o połowę ryzyko zachorowania na raka wątroby. 

 

UFC fot. shutterstock.com

Zjedz śniadanie

Śniadania nie zostały wymyślone po to, żeby je omijać. Wierzymy w to od samego początku naszego istnienia. Jak wynika z analiz American Heart Association osoby, które jedzą niedługo po przebudzeniu się, są aż o 40% mniej narażone na otyłość. Dzieje się tak, ponieważ szybciej uaktywniają swój metabolizm i lepiej spalają kalorie. 

Trenuj, bystrzaku

Już 30 minut treningu aerobowego może poprawić umiejętność przyswajania i przetwarzania informacji nawet o 68%. Do takich wyników doszli badacze z Uniwersytetu Purdue. Dlatego pamiętaj, że walka toczy się nie tylko o formę, ale i o bystrość umysłu. 

Misja: sixpack

Rób pompki z jedną nogą uniesioną. Zmieniaj nogi po każdym powtórzeniu. Wykonaj 5 x 10 powtórzeń, wstań i spróbuj powiedzieć, że to łatwizna. 

MH 01/2014

 

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij