[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
4.3

Filtry SPF - dlaczego warto? [News]

Od lat piszemy, by smarować się kremami z filtrem UV i od lat widzimy na plażach facetów, którzy chyba jednak nie czytali. Może tym razem się uda?

filtry spf
Będziemy przypominać do znudzenia: przed wyjściem na plażę posmaruj się kremem z filtrem UV, co najmniej SPF 30. Przed wyjściem z pokoju również, bo droga na plażę też trochę zajmuje, a krem potrzebuje mniej więcej pół godziny, żeby się wchłonąć i chronić w pełni. Zresztą żaden nie blokuje wszystkiego: nawet kremy z SPF 50 blokują jedynie 97% promieniowania UVA i UVB. Następnie powtarzaj smarowanko mniej więcej co 2 godziny.

ZOBACZ: Co zrobić, gdy spieczesz się na słońcu?

REKLAMA

I nie oszczędzaj kremu. Rekomendowana dawka na całe ciało to mniej więcej tyle, ile zmieści się w kieliszku do wódki. Badania wykazały, że większość ludzi próbuje posmarować się połową tej dawki. Ty bądź mądrzejszy. Jeśli zagapiłeś się i wieczorem skóra zaczyna Cię palić, odpuść sobie słońce na kilka dni. A przynajmniej załóż na siebie koszulę i nie zapomnij o narzuceniu chusty na szyję i kark, bo to tam słońce sięga najłatwiej.

Zatrzymaj pot

Używasz antyperspirantu, ale nadal zaraz po wyjściu z domu masz mokro pod pachami? Może więc używasz go źle? Spróbuj metody zalecanej przez producentów i dosyć konsekwentnie lekceważonej przez większość z nas: wykąp się wieczorem i zastosuj antyperspirant na suchą, chłodną skórę. W nocy pocisz się najmniej i antyperspirant ma szanse dostać się do gruczołów potowych, by je zablokować. Po prostu spróbuj, a przekonasz się, że to działa.

Zaśnij na rozkaz

Zdarzają się sytuacje, że wiesz, że całą noc nie będziesz spał (bo np. jedziesz nad morze), i przydałaby się drzemka, ale akurat nie chce Ci się spać. Weź przykład z amerykańskich pilotów wojskowych, którzy stosują następującą metodę: połóż się lub przynajmniej usiądź wygodnie ze stopami płasko na ziemi i rękami luźno na kolanach. Następnie rozluźnij wszystkie mięśnie twarzy. Oddychaj spokojnie i głęboko. Oczy zamknij i wywróć je pod powiekami do góry. Teraz po kolei od góry rozluźniaj wszystkie mięśnie – od ramion po nogi. Oddychaj równo. Po góra dwóch minutach zaśniesz.

HIV nie zniknął

4% – tylko tyle dorosłych Polek i Polaków zrobiło sobie dotychczas test na HIV. A zdaniem uczonych, mniej więcej połowa zakażonych nie zdaje sobie sprawy, że jest nosicielami. Sprawdź się przed wakacjami. I zawsze korzystaj z gumek.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij